سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای 48 پروژه سامانه های نوین آبیاری در طبس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت:48 پروژه سامانه های نوین آبیاری در 903 هکتار از مزارع و باغات شهرستان طبس اجرا می شود.

بخشایی،معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛  گفت: 48پروژه آبیاری تحت فشار و کم فشار در سطح 903 هکتار در 34 آبادی و روستا از محل اعتبارات ملی سامانه های نوین آبیاری سال 95 با اعتباری بالغ بر 53.3 میلیارد ریال اجرا شده و یا در دست اجرا است.


وی افزود: برای اجرای سامانه های نوین آبیاری اعتباری بالغ بر 53.3 میلیارد ریال که 38.4 میلیارد ریال سهم اعتبار کمک بلاعوض دولتی از محل اعتبارات ملی 14.9 میلیارد ریال سهم مشارکت و خودیاری بهره برداران و کشاورزان هزینه شده است.


معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: باتوجه به خشکسالی های 18 سال اخیر و بروز کم آبی شدید وکاهش چشمگیر آبدهی منابع آبی شهرستان، اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و کم فشار جهت حفاظت منابع آبی و افزایش بهره وری ضروری و اجتناب ناپذیر است.


بخشایی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها از نیمه دوم سال 95 افزود: تاکنون این پروژه ها بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا اواخر شهریور ماه عملیات اجرایی آن به پایان می رسد.


وی با بیان اینکه با اجرای این طرح ها 38خانوار بهره بردار از مزایای آن بهره مند می شوند،گفت:هدف از اجرای سامانه های نوین آبیاری صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت آب و افزایش راندمان مصرف، مکانیزه کردن فرآیند آبیاری وکاهش هزینه های کارگری است و با اجرای این سیستم ها هدرروی آب 35 درصد کاهش می یابد.

انتهای پیام/ب


بهره برداری 38 خانوار طبسی از سامانه های نوین آبیاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.