سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استانداری زاهدان؛

نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان برگزار شد

نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان در سر سراری خاتم استانداری برگزار و تعدادی از مدیران برتر استان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، در این نشست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: سه میلیارد دلار عملکرد تجاری استان شامل واردات، صادرات و ترانزیت در سال 95 بوده است.


نادر میرشکار افزود: هم اینک ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر چابهار از 2.5 میلیون تن به حدود هشت میلیون تن رسیده که این امر سبب توسعه چشم گیر تجارت در استان خواهد شد.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: موافقتنامه ایجاد پل دوم در پایانه مرزی میلک بین ایران و افغانستان هم اینک آماده است و بزودی طرف ایرانی برای امضای قرارداد به این کشور سفر می کند.


علی خانقائی با اشاره به مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی در سیستان وبلوچستان افزود: تعداد این مجتمع ها چهار سال قبل تنها 11 مورد بود که پارسال به 25 مورد افزایش یافت و تا پایان امسال هشت مجتمع دیگر نیز در استان به بهره برداری می رسد.


وی تصریح کرد: همچنین تا پایان امسال قرار است 34 دوربین هوشمند دیگر بر روی جاده های سیستان و بلوچستان نصب شود که به طور متوسط به ازای هر 20 کیلومتر جاده یک دوربین هوشمند وجود خواهد داشت.


مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: بندر چابهار هزار و 650 متر موج شکن دارد که این امر سبب آرامش خاطر برای تمام کشتی ها شده است.


بهروز آقایی تصریح کرد: 15 میلیون متر مکعب از سواحل چابهار با اعتباری بالغ بر 500 میلیون دلار پارسال لایروبی شده است.


وی افزود: همچنین برای این بندر سه دستگاه مکنده 600 تنی در نظر گرفته شده که تا آذر ماه سالجاری به بهره برداری خواهد رسید و می توان از این طریق ترانزیت گندم را به بهترین شکل انجام داد.


وی با اشاره به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر چابهار در سالجاری ادامه داد: میزان تخلیه و بارگیری مواد غیر نفتی در پنج ماه نخست امسال 64 درصد و میزان تخلیه و بارگیری کانتینری نیز در این مدت 108 درصد رشد داشته است.

گفتنی است: نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان شب گذشته در سر سراری خاتم استانداری برگزار و تعدادی از مدیران برتر استان تجلیل شد.

انتهای پیام/گ

نشست شورایاداری سیستان وبلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.