سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولیت آستان قدس رضوی؛

اندیشه انقلابی و عمل انقلابی، راه حفظ جامعه اسلامی

تولیت آستان قدس رضوی گفت: راه حفظ جامعه اسلامی اندیشه انقلابی و عمل انقلابی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ حجت السلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در همایش بزرگ حضرت جواد الائمه (ع) الگوی جوان مومن و انقلابی گفت:انقلابی بودن همراه با تعقل، و برخورداری از تعقل است.

وی افزود: انقلابی بودن نگاه احساسی و دیدن منافع کوتاه مدت نیست.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: انسانی که باید در مسیر خدا حرکت کند، باید جهاد اصغر و جهاد اکبر را انجام دهد و جهاد اکبر آن است که انسان علاوه بر تعقل عاشقانه گام بردارد.

حجت السلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با اشاره به سخن امام رضا (ع) افزود: هیچ مولودی با برکت‌تر از امام جواد (ع) برای شیعه نیست.

وی ادامه داد: زمانی که امام جواد (ع) به امامت رسیدند، دشمنان تلاش زیادی برای به حاشیه راندن ایشان انجام دادند که در نهایت به امر خدا امام جواد (ع) توانستند همه آنان را محکوم کنند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اثبات جریان رهبری و امامت، مبارزه با ظلم و ستم، تقویت نفوس مستعده و انسان‌های آماده پذیرش دین از امور مشترک انجام شده بین همه پیشوایان دینی است.

حجت السلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: در زیارت نامه امام جواد (ع) وامام رضا (ع) چهار اصل برای ساختن جامعه قرانی وجود دارد که شامل ارتباط با خدا، اقامه نماز، دگر خواهی در پرتو خداخواهی، و پرداخت زکات است.

وی ادامه داد: شرط موفقیت در همه کار‌ها اخلاص برای خدا، جلوگیری از افراط و تفریط، رعایت اعتدال، اطاعت از، ولی امر مسلمین رهبر انقلاب است.


حجت السلام حسینی معاون تبلیغات آستان قدس رضوی هم در این همایش گفت: یکی از مسائل مهم در بحث تربیت انسان‌ها انتخاب الگوی مناسب است.

وی با توجه به اهمیت انتخاب الگوی مناسب افزود: این امر به قدری اهمیت دارد که دشمنان اسلام الگو‌های نامناسبی را برای جوانان ساخته اند.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی گفت:شایسته است همه دست اندر کاران فرهنگی کشور از هرفرصتی استفاده کنند تا الگوی شایسته را به مردم معرفی کنند. این شاخصه‌ها و الگو‌ها باید به دنیا معرفی شود.

وی افزود: امسال آستان قدس رضوی، از روز ۲۳ ذی القعده تا ااخرین روز ماه ذی القعده را به تببین معارف آقا امام جواد (ع) اختصاص داد.

وی برنامه‌های اجرا شده در این هفته را اعلام کرد و گفت: همه‌ی برنامه‌ها اختصاص به معارف امام جواد (ع) داشته است.

دعوت از ۳۰ مبلغ از سراسر کشور به مشهد، برگزاری همایش بین الملی سیاست و فرهنگ از نگاه جواد الائمه (ع)، برگزاری اجتماع عزاداران امام جواد (ع)، وداع عاشقانه با پیکر شهدا، تشکیل روزانه ۵۰ حلقه برای پاسخ گویی به سوالات جوانان، تشکیل حلقه‌های معرفت، برگزاری محفل‌های قرانی، مسابقه‌ی کتاب خوانی، هم چنین اختصاص دادن یک شبستان به جواد الائمه (ع)‌از برنامه‌های آستان قدس رضوی در یک هفته‌ی اخیر بوده است.

انتهای پیام // ز.‌ی



انتخاب الگوی مناسب، یکی از مهم‌ترین مسائل در تربیت انسان‌ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.