سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاهرخی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

مناطق ویژه اقتصادی، دروازۀ جذب سرمایه‌های خارجی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت: سرمایه‌گذاران در این مناطق با توجه به معافیت‌های مالیاتی و عوارض گمرکی می توانند صنایع خود را با قیمت تمام شده پایین‌تری تولید کنند.

حسن شاهرخی مدیر منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: مناطق ویژه اقتصادی در تمام دنیا با فرض جذب سرمایه ایجاد می شود اما در حال حاضر که یکی از مشکلات اصلی کشور ما کمبود سرمایه است و عملکرد درست این مناطق می‌تواند تغییرات شگرفی در بهبود شرایط اقتصادی کشور ایجاد کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه صنایع انرژی بر، صنایعی هستند که بیشترین سهم در تولید محصول را دارند، افزود: این منطقه یکی از مناطق اصلی کشور برای سرمایه‌گذاری  مانند بخش فولاد و پتروشیمی است.

شاهرخی تصریح کرد: تولیدکنندگان نیز در این مناطق با توجه به معافیت‌های مالیاتی و عوارض گمرکی می‌توانند صنایع خود را با قیمت تمام شدۀ پایین‌تری تولید و آب و برق و گاز مورد نیاز خود را به‌راحتی تأمین کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که مشکلات تولید کشور مربوط به مسائل خارجی است یا داخلی، تصریح کرد: بخشی از مشکلات بیرونی است و باید توسط دستگاه دیپلماسی کشور حل شود مانند مشکلات بانکی، اما برخی دیگرمنشأ داخلی دارند، بنابراین فضای کسب و کار در کشور باید بهبود پیدا کند و همچنین نرخ ارز واقعی شود.

شاهرخی با بیان اینکه ایجاد رخنه در تحریم‌ها علیه ایران، نشانه مثبتی از شکسته شدن کامل آن در آینده است، اذعان داشت: زمانیکه شرکت‌های بزرگ اروپایی همچون توتال و شل ، 5 میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند، شرکت‌های کوچکتر هم به دنبال آنها برای بستن قرارداد و شکستن تحریم ها جرأت بیشتری پیدا می‌کنند.

 مدیر منطقه ویژه  اقتصادی پارسیان تأکید کرد: از طرف دیگر صادرات از این مناطق به سهولت رخ داده و باتوجه به نزدیکی ما به 14 کیلومتر خط ساحلی و همچنین به مخزن مشترک گاز ایران و قطر، سرمایه‌گذاران می توانند به راحتی خوراک اولیه خود را که عمدتاً گاز است، تهیه کرده و محصولات تولیدی را صادر کنند.

حسن شاهرخی با بیان اینکه کشور ما یکی از بهترین مناطق دنیا برای تهیه فولاد است، یادآور شد: با توجه به منابع گاز ارزان قیمت و نزدیکی ما به آب دریا ،کارخانجات فولاد حتی می توانند سنگ آهن مورد نیاز خود را  وارد کرده و بعد از فرآوری صادر کنند.

انتهای پیام/

مناطق ویژه اقتصادی راه ورود سرمایه های خارجی به کشور

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.