سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویب طرح ناحیه جنوبی استان همدان

مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان از تصویب طرح ناحیه جنوبی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدحسین مرادی، مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: نشست کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برای بررسی ناحیه جنوبی استان همدان با حضور اعضای کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری برگزار شد و پس از ارائه گزارش و پرسش و پاسخ اعضا، طرح به تصویب رسید.

وی بیان کرد: با تصویب طرح ناحیه جنوبی استان همدان به عنوان طرح بالادست برای شهرهای ملایر، نهاوند و تویسرکان زمینه برای توسعه هماهنگی، موزون و منسجم ناحیه فراهم خواهد شد.

مرادی اضافه کرد: سطح‌بندی مرکز جمعیتی و نظام سکونتگاهی ناحیه با توجه به پتانسیل و قابلیت‌ها در راستای ایجاد اشتغال پایدار و ساماندهی مراکز سکونتگاهی روستایی برای جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه به شهرها و گسترش حاشیه‌نشینی است.

وی ادامه داد: در این طرح، ارتقای خدمات عمومی و کارآیی عوامل تولید در روستاها و شهرهای کوچک لحاظ شده و سطح‌بندی و پراکنش فعالیت‌های صنعتی و معدن و ایجاد هسته‌های اولیه صنعتی در راستای اشتغال پایدار ناحیه، ساماندهی نظام اقتصادی ناحیه به عنوان زیرنظام همبسته منطقه‌ای و تعیین نقش قالب شهرهای ناحیه در زمینه‌های تولیدی شامل صنعت، کشاورزی، خدمات و چگونگی تداوم اقتصادی آنها مورد توجه قرار گرفته است.

مرادی یادآور شد: توجه به استانداردهای زیست‌محیطی با معیارهای بوم‌شناسانه در راستای منویات مقام معظم رهبری برای حفاظت از مواریث طبیعی و تاریخی و کاهش آلودگی‌های محیطی و توازن ناحیه‌ای و توسعه پایدار منطقه‌ای از دیگر موارد لحاظ شده در این طرح است.

وی همچنین گفت: توجه به ساختار یکپارچه توسعه فضای کالبدی و زیرساخت‌های مرتبط و نحوه منطقه‌بندی و استفاده از اراضی برای فعالیت‌های عمرانی با توجه به نیاز منطقه در این طرح مدنظر قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: با تصویب این طرح زمینه برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای بدون ضابطه با فعالیت‌های غیرمرتبط ایجاد و همچنین از تخریب در اراضی کشاورزی و باغات جلوگیری خواهد شد.

مرادی تصریح کرد: در طرح مذکور، بسترهای مناسب برای توسعه خطوط و شبکه راه‌ها و شریان ارتباطی در راستای ارتباط سریع، راحت و ایمن با شهرهای اطراف ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: این طرح، بسترسازی مناسب با تدوین استراتژی‌ها و فعالیت‌های جدید برای بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری و امکانات بخش خصوصی در راستای فعالیت‌های تولیدی و با توجه به پتانسیل ناحیه و بالطبع شکوفایی اقتصادی و اشتغالزایی را به دنبال دارد.

مرادی خاطرنشان کرد: از اهداف این طرح، ارائه تراز مالی طرح توسط مشاور برای اجرای زیرساخت‌ها و طرح‌های کالبدی تأثیرگذار در ناحیه و جذب سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار منطقه‌ای است.

انتهای پیام/ د

توجه به استانداردهای زیست‌محیطی با معیارهای بوم‌شناسانه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.