سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست خبری مطرح شد:

تخصیص۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از واحد‌های کوچک و متوسط

مدیر عامل بانک سپه از اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از واحد‌های کوچک و متوسط و نوسازی صنوف طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد کاظم چقازردی مدیر عامل بانک سپه در نشستی با اصحاب رسانه اظهار داشت: بانک سپه با صندوق توسعه ملی برای استفاده از منابع ارزی صندوق، برای اجرای سپرده‌های بزرگ حدود 11 میلیارد دلار قرارداد منعقد کرده است. برخی از پروژه‌هایی مثل پتروشیمی بیدبلند، سروک، آذر همکاری دانای کیش و عملیات‌های نفت و گاز که در سطح پروژه‌های ملی هستند علاوه بر اشتغال زایی منجر به افزایش درآمد ملی خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین پروژه پتروشیمی فیروز آباد فتاح و جهرم و پروژه‌های نیروگاهی بخش دیگری از سرمایه گذاری‌های است که بانک سپه از طریق صندوق توسعه ملی انجام داده است.

 مدیر عامل بانک سپه، بیان داشت: با گشایش‌های بعد برجام در حوزه فعالیت‌های ارزی اقداماتی به عمل آمد به طوریکه مبلغ سه میلیارد و 300 گشایش‌های اعتباری انجام شد.

چقازردی تصریح کرد: سال گذشته از 55 هزار میلیارد قرارداد منعقد شده توانستیم 28 هزار میلیارد را عملیاتی کرده و تسهیلات آن را در بخش‌های صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری ارائه دهیم، یکی از این طرح‌های بزرگ کشور تنظیم و مهار آب‌های مرزی است بر همگان مشخص است که وضعیت آب در سطح منطقه و جهان چقدر اهمیت دارد از این رو با تدبیر مقام معظم رهبری و تصویب هیئت وزیران 8 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه با عاملیت بانک سپه به این امر اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه از 60 طرح بزرگ وزارت نیرو به ارزش 113 میلیارد تاکنون بابت 37 طرح آن سرمایه گذاری کرده‌ و آنها را به مرحله اجرا درآورده‌ایم، افزود: در حفظ منابع آبی کشور و جلوگیری از هدر رفت آنها در مناطق ارزی اقدامات موثری صورت گرفته است.

 مدیر عامل بانک سپه با اشاره به  تصمیم دولت به منظور حمایت از واحدهای کوچک و متوسط اقتصادی و در اولویت قرار گرفتن این موضوع در سیاست‌های نظام بانکی، ادامه داد: 7 هزار و 500 پروژه باید مورد حمایت قرار می‌گرفت که با حمایت و مدیریت صحیح و همکاری همه جانبه بانک مرکزی به ویژه بانک‌های بزرگ در پایان سال حدود 18 هزار میلیارد از این منابع به واحدهای کوچک و متوسط برای 24 هزار پروژه سرمایه گذاری به عمل آمد که این اتفاق اثر تثبیتی و افزایشی در زمینه شغل داشته است.

 چقازردی بیان داشت: برای امسال نیز حدود 50 هزار میلیارد تومان به منظور حمایت از واحدهای کوچک و متوسط و نوسازی صنوف در دستور کار بانک‌ها قرار گرفته است.

 اختصاص 6 هزار میلیاردی اعتبار برای طرح ضربتی وام قرض الحسنه ازدواج

 مدیر عامل بانک سپه با اشاره به اجرای طرح ضربتی قرض الحسنه ازدواج که با تلاش بانک مرکزی و همراهی خوب بانک‌ها اکنون در نقطه مطلوبی از برنامه قرار دارد، افزود: تاکنون به طور متوسط 40 تا 50 درصد هدف طرح محقق شده و چون مدت اجرای آن دو ماه است و باید طی این مدت هر آنچه در سامانه ثبت شده به صفر برسد .

 چقازردی در خصوص میزان وام ازدواج ارائه شده، گفت: از 56 میلیون مورد ازدواج حدودا نزدیک به 50 درصد آن در کمتر از یک ماه موفق به دریافت وام شده‌اند.

 وی همچنین از تخصیص 6 هزار میلیاردی تسهیلات توسط هیئت مدیره برای اعطای وام قرض الحسنه ازدواج خبر داد.

  فعالیت ارزی 6 میلیارد دلاری بعد از برجام

 مدیر عامل بانک سپه در خصوص فعالیت‌های بعد از برجام تصریح کرد: سال گذشته 6 میلیارد دلار فعالیت ارزی داشته‌ایم که رشد چشمگیری نسبت به سال های گذشته داشته ، همچنین شاهد اتفاقات خوبی در شعب خارج از کشور بوده‌ایم به طوریکه با افزایش سرمایه، تجهیز و تقویت کار در اکثر شعب آنها در خط عملیاتی کامل قرار گرفته‌اند.

 چقازردی ادامه داد: به ویژه شعبه فرانکفورت و روم در حال حاضر به طور کامل در حال انجام عملیات ارزی هستند.

 وی بیان داشت: شعبه پاریس نیز که طی دوران تحریم در اثر عملیات  ارزی به منظور اجبار حاکم برای کاهش هزینه‌ها یک محل استیجاری برای آن در نظر گرفته بودیم هم اکنون به علت قرارگیری در یک وضعیت مناسب ظرف مدت 2 هفته آینده نسبت به معرفی رئیس شعبه و انتقال آن به ساختمان ملکی متناسب جامع عمل خواهیم پوشاند.

  رشد 500 درصدی ضمانت نامه‌های ارزی

 وی از رشد 500 درصدی ضمانت نامه‌های ارزی خبر داد و گفت: اگر چه مبلغ آن اندک است اما همین میزان رشد بیانگر امکان اثرگذاری بیشتر از جانب ما و ادامه مسیری روشن دارد.

 مدیر عامل بانک سپه بیان داشت: در سال 94 میزان ضمانت نامه‌های ارزی 14 میلیون دلار بود که در سال 95 با رسیدن به میزان 86 میلیون دلاری شاهد رشد 500 درصدی آن هستیم.

 چقازردی گفت: گشایش‌های اعتباری اسنادی با رشد 241  درصدی و حواله‌های ارزی با رشد 269 درصدی مواجه بوده است.

 وی در خصوص گسترش تعاملات با بانک‌های بین المللی، گفت: تاکنون با 107  بانک خارجی رمز سوئیفت داشته‌ایم و با 65 بانک خارجی رابطه کارگذاری ایجاد کرده‌ایم. همه اینها موید این است که عملیات در حوزه بین المللی هر روز بهتر از روز قبل بین تمامی بانک‌ها در حال اجرا است.

 از تعطیلی موسسات غیر مجاز تا تزریق منابع به بانک‌های امن دولتی

 چقازردی با اشاره به اقدامات بانک مرکزی  برای نظم بخشی به موسسات غیر مجاز و حتی تعطیلی آنها، گفت: با این اتفاق تقریبا منابع آزاد شده آنها به سمت بانک‌های بزرگ و امن دولتی منتقل شده و توان نقدینگی را افزایش و کمک رسان در راه تامین منابع برای سایر بانک‌ها و کاهش نرخ بوده است.

 وی در پایان گفت: سیاست‌های مدیریتی موسسات غیر مجاز توسط بانک مرکزی به کاهش نرخ در بازار بین بانکی و استفاده از منابع توسط بانک‌های بزرگ برای تزریق در پروژه‌های ارزش آفرین بسیار مثمر خواهد بود.

 انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.