پورمحمدی مطرح کرد؛

رشد 100 درصدی سرمایۀ بانک‌های دولتی

معاون توسعه امور تولیدی سازمان مدیریت برنامه و بودجه از رشد 100 درصدی سرمایه بانکهای دولتی برای اولین بار خبر داد.

رشد 100 درصدی سرمایه بانک‌های دولتیبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید پورمحمدی معاون توسعه امور تولیدی سازمان مدیریتی برنامه و بودجه در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: رابطه دولت و بانک ها در سال  گذشته بسیار خوب بوده ، طی این سال 13 هزار و 100میلیارد تومان از بدهی های دولت به نظام بانکی علی رغم محدودیت های مالی پرداخت شده است.

معاون توسعه امور تولیدی سازمان مدیریتی برنامه و بودجه بیان داشت: در سال 95 سرمایه بانکهای دولتی برای اولین بار بیش از 100 درصدی رشد کرده ،بطوری که سرمایه 25 هزار میلیارد تومانی بانک های دولتی در سال 92 در اوایل سال 96 به 54 هزارو 300 میلیارد تومان رسیده است.

 پورمحمدی ادامه داد: از آنجایی که دولت صاحب سهم بانک های دولتی است سرمایه این بانک ها به این شرح افزایش یافته است؛ سرمایه بانک ملی در سال 92، 9 هزار و 900میلیارد تومان بوده که در حال حاضر به 18 هزار و 700میلیارد تومان افزایش یافته و سرمایه بانک سپه در سال 92، 7هزارو 200میلیارد تومان بوده که اکنون به 11 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. 

وی در ادامه بیان داشت: همچنین سرمایه بانک مسکن از 3هزار میلیارد تومان به 8 هزار میلیارد تومان، بانک کشاورزی با از سرمایه 800میلیاردی به 6 هزار و 100میلیارد و بانک توسعه تعاون نیز از 500میلیارد تومان با افزایش سرمایه ای به میزان 900 میلیارد تومان روبرو شده است.

 معاون توسعه امور تولیدی سازمان مدیریتی برنامه و بودجه در پایان گفت: امیدواریم در کنار این اصلاحات و رفورمی که در بازار غیر متشکل پولی صورت خواهد گرفت با همکاری دولت و بانک مرکزی در ارائه خدمات به مردم و نظام مند کردن صورت های مالی بیش از این ارتقا یابیم.

 انتهای پیام/

پرداخت 13هزار و 100 میلیارد تومان از بدهی دولت به نظام بانکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار