سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لحظه به لحظه با رویدادهای چین تایپه 2017؛

نتایج و برنامه پنجمین روز مسابقات دانشجویان جهان

نمایندگان کشورمان در پنجمین روز از مسابقات دانشجویان جهان در رشته های مختلف به مصاف حریفان خود رفتند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  رقابت های دانشجویان جهان به میزبانی کشور چین تایپه از روز جمعه، 27 مرداد ماه با برگزاری مسابقات فوتبال و واترپلو آغاز شد که امروز در پنجمین  روز از بازی ها، نمایندگان ایران در رشته های مختلف با حریفان خود به رقابت می پردازند.


برنامه ورزشکاران ایران در روز سه شنبه 31 مرداد ماه به شرح زیر است: (ساعت اعلام شده به وقت محلی است)

تیر و کمان

تیم کامپوند تیمی مردان ایران از ساعت 10:15  صبح به مصاف حریفان خود می روند.

تیم کامپوند تیمی مردان ایران با ترکیب یاسر عموئی، میلاد رشیدی و امید طاهری ابتدا با نتیجه ۲۱۳ به ۲۰۳ مقابل آلمان پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. شاگردان صابر حسینی در این مرحله موفق شدند با نتیجه ۲۲۳ بر ۲۱۷ تیم ترکیه را مغلوب کنند و به دیدار نیمه نهایی برسند.


تیم ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم قدرتمند کره جنوبی رفت که این بازی به نتیجه تساوی ۲۲۲ رسید تا تیر طلایی تعیین کننده برنده باشد. در نهایت این تیم ایران بود که توانست در تیر طلایی با نتیجه ۲۹ به ۲۸ کره جنوبی را هم از پیش رو بردارد و به دیدار فینال برسد. مرحله نهایی فردا چهارشنبه بین ایران و روسیه برگزار می شود.


تیم کامپوند بانوان هم در مرحله یک هشتم موفق شد با نتیجه ۲۱۸ بر ۱۹۵ تیم مالزی را از پیش رو بردارد. این تیم با ترکیب فرشته قربانی، افسانه شفیعی و شیوا بختیاری در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف کره جنوبی رفت و با نتیجه ۲۱۶ به ۲۲۲ نتیجه را واگذار کرد و حذف شد.

تکواندو

آرمين هادی پور نماينده وزن 54- كيلوگرم كشورمان پس از يك‌دور استراحت در مبارزه نخست به مصاف برنده ديدار آمريكا و چين تايپه می رود. نماينده ميزبان در كارنامه خود مدال نقره المپيك نوجوانان 2014، طلای قهرمانی نوجوانان جهان 2014 و طلای قهرمانی آسيا نوجوانان 2015 را در كارنامه دارد.

سيد حسين احسانی در وزن 68- كيلوگرم در گام نخست با «ويليام جكسون» از آمريكا دارنده مدال برنز يونيورسياد 2015 مبارزه می كند و در صورت برتری «ولاديمير دالاكليو» از بلغارستان دارنده مدال برنز قهرمانی جهان 2017 و قهرمان نوجوانان اروپا 2012 را پيش رو دارد.

طيبه پارسا تكواندوكار وزن 57- كيلوگرم كشورمان در اولين ديدار رو در روی «جوآنا چونا» تکواندوکار پرتغال نایب قهرمان یونیورسیاد 2015 و قهرمان مسابقات اروپا 2014 قرار گرفت و با قبول شکست مقابل این تکواندوکار از دور این رقابتها کنار رفت.

در وزن ۵۴ – کیلوگرم آرمین هادی پور ۷ بر ۲ در مرحله یک هشتم نهایی وانگ از چین تایپه را برد. او پس از صعود به مرحله یک هشتم ، برابر ماک مداف از روسیه روی شیاپ چانگ رفت و توانست حریفش را با نتیجه ۲۰ بر ۳ شکست بدهد و راهی نیمه نهایی شود.هادی پور با پیروزی مقابل تکواندوکار استرالیا به فینال این مسابقات راه یافت او در فینال حریف کره جنوبی را در پیش رو خواهد داشت .

آرمين هادی پور تكواندوكار وزن 54- كيلوگرم كشورمان با 4 پيروزی متوالی، بر سكوی نخست بيست و نهمين دوره بازی های يونيورسياد 2017 ايستاد و 20 امتياز به رنكينگ المپيكی خود اضافه كرد.


در وزن ۶۸ – کیلوگرم، سید حسین احسانی ابتدا ویلیام جکسون آمریکایی را ۲۷ بر یک شکست داد و سپس ۱۹ بر ۱۷ ولادیمیر دلاکلیف از بلغارستان را مغلوب کرد. ملی پوش ایران در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف بوریس کراسنوف از روسیه رفت و با قبول شکست از دور رقابت ها کنار رفت.

شمشیربازی

نجمه سازنچیان قهرمان سابر شمشیربازی تیم دانشجویان ایران که در بیست و نهمین دوره یونیورسیاد در تایوان حضور دارد، امروز بعد از درخشش در دور مقدماتی،با قهرمان جهان از روسیه شکست خورد. او  ۱۵ بر ۱۴ به بروژانف باخت و از صعود به مرحله بالاتر باز ماند. سازنچیان در مرحله مقدماتی با کسب ۵ برد و یک باخت، بهترین عملکرد را در تیم ۳ نفره سابر زنان دانشجوی ایران داشت.

پریماه برزگر در مرحله مقدماتی ۲ برد و ۳ باخت کسب کرد تا در جمع ۳۲ شمشیرباز مرحله حذفی، با برزانف روس مصاف دهد که بازنده شد. همچنین کیانا باقرزاده با کسب ۴ باخت و ۲ برد حذف شد و از مرحله گروهی صعود نکرد.

وزنه برداری 

در مسابقات دسته ۷۷ کیلوگرم وزنه برداری، جابر بهروزی به روی تخته رفت و از کسب مدال بازماند.

در حرکت یک ضرب:

جابر بهروز در حالی که با رکورد ۱۳۵ وارد استارت لیست شده بود، برای حرکت نخست خود وزنه ۱۴۰ کیلویی را انتخاب کرد که با موفقیت آن را بالای سر برد اما برای حرکات دوم و سوم مقابل وزنه ۱۴۴ کیلوگرم ناموفق بود تا با همان ۱۴۰ کیلوگرم در یک ضرب به کار خود پایان دهد.
ویاچسلاو یارکین از روسیه با ۱۵۰ کیلوگرم بر سکوی نخست ایستاد و الکس بلمار از کانادا با ۱۴۷ کیلوگرم در رده دوم قرار گرفت، آیدار کازوف از قزاقستان با ۱۴۵ کیلوگرم سوم شد و جابر بهروزی با ۱۴۰ کیلوگرم در مکان چهارم ایستاد.

در حرکت دوضرب:

جابر بهروزی با وزنه ۱۷۱ کیلوگرم شروع کرد که موفق هم بود اما موقابل وزنه ۱۷۷ کیلویی دوبار وزنه را انداخت تا از کسب مدال بازماند. بهروزی در حرکت سوم تنها وزنه را تا زانو بالا کشید و رها کرد. بهروزی با مجموع ۳۱۱ کیلوگرم چهارم شد.
کازوف از قزاقستان به مدال طلای دسته ۷۷ کیلوگرم رسید، ویاچسلاو یارکین از روسیه نقره گرفت و بلمار کانادایی صاحب مدال برنز شد.

نتایج دسته ۷۷ کیلوگرم:

۱-آیدار کازوف از قزاقستان با رکورد ۱۴۵ یک ضرب، ۱۸۶ دوضرب و مجموع ۳۳۱ کیلوگرم
۲-ویاچسلاو یارکین از روسیه با رکورد ۱۵۰ یک ضرب، ۱۸۰ دوضرب و مجموع ۳۳۰ کیلوگرم
۳-الکس بلمار از کاندا با رکورد ۱۴۷ یک ضرب، ۱۶۹ دوضرب و مجموع ۳۱۶ کیلوگرم
۴-جابر بهروزی از ایران با رکورد ۱۴۰ یک ضرب، ۱۷۱ دوضرب و مجموع ۳۱۱ کیلوگرم

والیبال

بلند قامتان ایران از ساعت 18 برابر تیم ملی آرژانتین صف آرایی می کنند.

تیم ملی کشورمان با نتیجه سه بر یک از سد تیم ملی آرژانتین عبور کرد.مردان بلند قامت ایران ست های اول ،دوم و چهارم را با نتایج 25 بر 16، 25 بر 15 و 25 بر 22 به سود خود به پایان رساند و ست سوم را با نتیجه 25 بر 19 واگذار کرده بود.

انتهای پیام/

بیست و نهمین دوره مسابقات دانشجویان جهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.