نمایندگان کشورمان در سومین روز از مسابقات دانشجویان جهان در رشته های مختلف به مصاف حریفان خود رفتند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات دانشجویان جهان به میزبانی کشور چین تایپه از روز جمعه، 27 مرداد ماه با برگزاری مسابقات فوتبال و واترپلو آغاز شد که امروز در سومین روز از بازی ها، نمایندگان ایران در  رشته های مختلف با حریفان خود به رقابت می پردازند.

برنامه ورزشکاران ایران در روز یکشنبه 29 مرداد ماه به شرح زیر است: (ساعت اعلام شده به وقت محلی است)

والیبال

تیم ملی والیبال کشورمان ساعت 13 به مصاف تیم قبرس رفت و با نتیجه سه بر صفر از سد حریف خود عبور کرد.

تکواندو

مهدی جمالی، شرکت کننده کشورمان در گروه خود دوم شد و به نیمه نهایی راه یافت.در این مسابقه اوه چانگ هیون از کره شمالی با کسب ۸۳ در رده نخست قرارگرفت و جمالی با ۸۰.۹ کسب کرد. شرکت کننده کشورمان در مرحله نیمه نهایی با ۶ شرکت کننده از ساعت 13:30 به وقت محلی رقابت خواهد کرد.جمالی درمرحله نیمه نهایی با کسب 80 امتیاز کسب کرد و بعد از اوه چان هیون از کره جنوبی(81.7) در رده دوم جای گرفت.
پیکارهای نهایی از ساعت 16 به وقت محلی آغاز خواهد شد.

همچنین در پومسه بانوان، فاطمه حسام شرکت کننده کشورمان در رده دوم گروه خود ایستاد. وی با اختلاف جزیی بعد از داگلی از ترکیه با ۸۱.۳ در رده دوم قرارگرفت. فاطمه حسام که در مرحله مقدماتی پومسه دانشجویان نفر دوم شد،‌در مرحله نیمه نهایی با مدعیان رقابت کرد.
او برای این منظور از داوران در مجموع 78 گرفت،در این مرحله لین کان یو با 81.2 در صدر ایستاد.

فاطمه حسام نماينده كشورمان در بخش پومسه انفرادی با كسب 7.32 امتياز موفق شد مدال برنز اين دوره از رقابت‌ها را به نام خود ثبت نمايد.

نماينده ويتنام با كسب 7.59 امتياز قهرمان شد، پومسه‌رو كشور ميزبان با كسب 7.54 امتياز بر سكوی نايب قهرمانی ايستاد و تكواندوكار آمريكا نيز با كسب 7.49 امتياز در جايگاه سوم مشتری با ايران قرار گرفت.

مهدی جمالی با كسب 7.64 امتياز مدال برنز اين رقابت‌ها را كسب كرد، نماينده كره‌جنوبی با 7.91 امتياز قهرمان شد، پومسه‌رو آمريكا با 7.76 امتياز بر سكوی نايب قهرمانی ايستاد و چين تايپه نيز با كسب 7.42 امتياز در جايگاه سوم مشتری با ايران قرار گرفت.

جودو

حمید سجادی فرد در وزن منفی 100 کیلوگرم به مصاف حریفی از روسیه رفت و در حالی که یک دقیقه و 54 ثانیه به پایان مبارزه زمان بود ضربه فنی شد و حذف شد.

تیر و کمان

در این بخش 237 کماندار به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که از این تعداد 126 ورزشکار در بخش مردان و 111 ورزشکار در بخش بانوان هستند وکاروان ورزشی ایران نیز با 6 ورزشکار در بخش مردان و بانوان در این بازی‌ها شرکت کرده است.

در روز نخست این مسابقات شیوا بختیاری، فرشته قربانی در بخش کامپوند بانوان و میلاد رشیدی، یاسر عمویی در بخش کامپوند مردان با حریفان خود به رقابت می پردازد.

در کامپوند انفرادی مردان، میلاد رشیدی ۱۴۴ بر ۱۳۷ هادسون از نیوزلند را برد و به دور بعد صعود کرد.امید طاهری نیز ۱۴۱ بر ۱۳۴ عبد رحیم از مالزی را شکست داد و یاسر عمویی در این دور استراحت کرد تا هر سه کماندار مرد ایران به مرحله بعدی صعود کنند.

اما در بخش زنان فرشته قربانی استراحت کرد، شیوا بختیاری ۱۴۵ بر ۱۴۱ به کاکسان از ترکیه باخت و حذف شد. افسانه شفیعی نیز ۱۳۴ بر ۱۳۳ ای از هنگ کنگ را برد دو بانوی ایرانی نیز به دور بعد صعود کنند.

شمشیربازی

علی پاکدامن در مرحله مقدماتی در نخستین گام به مصاف مانچو پاسکو از بلغارستان رفت و توانست وی را با نتیجه ۵ بر یک از پیش روی بردارد .او در ادامه از سد اولکسی استرنکو اوکراینی، بنجامین ناتازون از امریکا، چو تسونگ یو از چین تایپه، مکس کورلینگ از سوئیس و چیانگ وونگ از مالزی به پیروزی رسیده و راهی مرحله حذفی شود.


محمد رهبر شمشیر باز دیگر کشورمان در نخستین رقابت به مصاف شمشیر باز فرانسوی رفت و با نتیجه نزدیک ۵ بر ۴ برنده این دیدار شد . او سپس به مصاف مادالین بوکور از رومانی ، جاکوب جاسکات از لهستان، تاهون ژانگ از کره جنوبی و ژهو شی از چین رفت و با شکست آنان راهی مرحله بعد شد.


محمد فتوحی دارنده با سه برد یک باخت به مرحله حذفی راه یافت. او در این مرحله مقابل جیکوب اوسینسکی ، سرجیو سرانلیا از رومانی و یوتو واتان از ژاپن به پیروزی رسید. فتوحی اما در این مرحله بازی را به پیتر سودرزو اندریه کلادکو به ترتیب از آمریکا و روسیه واگذار کرد.


فرزان باهر ارسباران دیگر شمشیرباز کشورمان در اولین دیدار به مصاف شمشیرزن کره ای سان گوک رفت و شکست خورد . وی در مرحله مقدماتی پس از باخت مقابل حریف دیگری از فرانسه باخت.او با کسب چهار برد در برابر اناتولی کاسنکو از روسیه ، هیرو شیمی از ژاپن، سباستین پوی از مجارستان و الکساندر واگنر از سوئیس به پیروزی رسید.

محمد فتوحی یکی از شمشیربازان ایران به مصاف «ییلدیریم» حریف ترکیه ای رفت ولی نتوانست در این تقابل موفق عمل کند. این دیدار با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ به سود حریف ترکیه ای به اتمام رسید تا فتوحی از کسب مدال طلا باز بماند و به مدال برنز بسنده کند.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی، محمد رهبری به مصاف «شات ماری» از مجارستان رفت که این تقابل هم با نتیجه ۱۵ بر ۸ به سود شمشیرباز مجارستانی به اتمام رسید. به این ترتیب رهبری هم به مدال برنز رسید تا سهم شمشیربازی اسلحه سابر در روز اول مسابقات دو مدال برنز باشد.

به این ترتیب کاروان ایران در اولین روز شروع به کار خود در مسابقات یونیورسیاد به چهار مدال برنز دست یافت.

اسامی مدال آوران ایران در مسابقات یونیورسیاد به این شرح است:

فاطمه حسام و مهدی جمالی در تکواندو (پومسه)، محمد فتوحی و محمد رهبری در رشته (شمشیربازی)

انتهای پیام/

مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار