سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افسردگی، شایع‌ترین اختلال روانی

متخصص بیماری های اعصاب و روان کهگیلویه و بویراحمد گفت: افسردگی یکی از شایع‌ترین اختلالات مهم خلقی و روانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛    دکتر ایرج فتحی گفت: با توجه به اهمیت بیماری افسردگی، سازمان بهداشت جهانی، سال ۲۰۱۷ را سال مقابله با افسردگی با شعار بیا حرف بزنیم انتخاب کرده است.

 متخصص اعصاب و روان بیمارستان شهید رجایی یاسوج  با اشاره به اینکه افسردگی علت مشخص ندارد افزود: از دست دادن عزیزان، شغل، مسائل مالی، تعارضات خانوادگی، افزایش فشارهای روحی وارده بر فرد و زمینه‌های ارثی از اصلی‌ترین علت‌های ابتلا به افسردگی هستند.

وی با اشاره به اینکه شیوع افسردگی در زنان بین ۵ / ۱ تا ۲ برابر بیشتر از مردان است ادامه داد: افراد مبتلا به بیماری‌های جسمی و خانواده‌های با وضعیت اقتصادی نامناسب و همراه با تعارضات خانوادگی درصد بالاتری نسبت به دیگر گروه‌های خطر زمینه ابتلا به افسردگی دارند.

متخصص اعصاب و روان بیمارستان شهید رجایی یاسوج با اشاره به اینکه اولین مرحله برای درمان این بیماری تشخیص به موقع آن است گفت: درمان دارویی، روان درمانی و روان کاوی از مهمترین روش‌های درمانی این بیماری است.

دکتر فتحی افزود: درمان دارویی زیرنظر پزشک متخصص در مدت و مقدار کافی از پیشروی این بیماری جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: افزایش فعالیت بدنی مناسب، کاهش مصرف چربی‌های جامد، استفاده از میوه و سبزیجات تازه، پرهیز ازمصرف نمک و کم کردن فشار‌ها و تنش‌های روزانه از مهمترین اقدامات پیشگیری کننده ابتلا به افسردگی است.

 

انتهای پیام/ش

شیوع افسردگی در زنان بین ۵ / ۱ تا ۲ برابر بیشتر از مردان است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.