معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی یاسوج گفت: خیران بومی و غیربومی 140 میلیارد ریال در پنج سال اخیر به حوزه سلامت کهگیلویه و بویراحمد کمک کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛    امین الله بابویی در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تعداد اهدا کنندگان عضو در این استان در پنج سال اخیر 121 نفر و تعداد گیرندگان عضو نیز 447 نفر بوده است.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست اهدای عضو را در کشور دارد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی یاسوج بیان کرد: بیماران اوتیسمی شناسایی شده در کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 50 نفر تخمین زده می‌شود.

بابویی عنوان کرد: انجمن بیماری‌های هموفیلی با 49 عضو و ام.اس نیز با هفت عضو در کهگیلویه و بویراحمد دایر است.

وی ابراز داشت: هم اینک 12 سازمان مردم نهاد در زمینه اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد فعال است و سعی می‌شود که تعداد آنها به 25 مورد افزایش یابد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی یاسوج گفت: 11 شهریور سال جاری بزرگترین جشن «نفس» با موضوع اهدای عضو در حوزه جنوب کشور در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

 هدف اصلی از برگزاری این جشن ترویج روز افزون فرهنگ اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی افزود: امید است با برگزاری این جشن نیازمندی‌های کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اهدای عضو به اطلاع مسئولان استانی و ملی رسانده شود.

افزون بر 198 مورد اهدای عضو در پنج سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده که در این میان 550 عضو از بیماران مرگ مغزی به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

واحد فراهم آوری پیوند اعضا از سال 1390 در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی یاسوج فعال شده است.

افزون بر پنج هزار نفر از مردم نوع دوست و نیکوکار کهگیلویه و بویراحمد فرم اهدای عضو پس از مرگ را تکمیل کرده‌اند.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.