وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی و سیاست گذاری تولید مسکن تنها 70 درصد نقش تصمیمگیری دارد افزود: در اجرای این سیاستها وزارت راه شاید 5 درصد نقش داشته باشد و برای اجرایی کردن تمامی تصمیمگیری ها باید سازمان مدیریت، وزارت اقتصاد و دارایی، نظام بانکی، بانک مرکزی و وزارت کار و رفاه اجتماعی دست به دست یکدیگر دهند تا بحث مسکن رونق بگیرد.
نماینده مردم آباده تصریح کرد: مسکن مهر در دو شهرستان بوانات و خرمبید از سال 86 شروع شد اما در دوره 4 ساله آخوندی رونق بیشتری پیدا کرد، در تمام کشورهای توسعه یافته هزینه مسکن از تسهیلات تأمین میشود اما برای نظام بانکی ما دیگر رقمی باقی نمانده تا چنین اقدامی انجام دهند.
زارع تأکید کرد: کشور از لحاظ بحث حمل و نقل نیز بسیار پیشرفت داشته که این امر موجب توسعه بحث اقتصادی و اجتماعی میشود و میتوان ایران را به عنوان یکی از کشورهای دارای شبکه گسترده راه نام برد.
وی با اشاره به اینکه 30 هزار میلیارد تومان بودجه به بخش راهسازی و راهداری در دوره آخوندی اختصاص پیدا کرد افزود: 10 هزار میلیارد تومان هم مطالبات بر گردن وزارت راه و شهرسازی قرار دارد تنها 163 هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژههایی که در حوزههای انتخابیه ما وجود دارد نیاز است اما تنها 20 درصد آن به این وزارتخانه داده شده است.
نماینده مردم آباده بیان داشت: باید سازمان مدیریت و برنامهریزی و مجلس از وزارت راه و شهرسازی حمایت کنند.
زارع با تأکید بر اینکه 200 فروند هواپیمای به روز و در کلاس جهانی با قیمتی حدود 33 میلیارد دلار به کشور در دوره وزارت آخوندی وارد شده است خاطر نشان کرد: این امر در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و اجرای آن انجام شده است که میتوان اجرای پروژههای بزرگی مانند چابهار و مشهد و زاهدان را از طریق بخش خصوصی از دیگر اقدامات این وزیر نام برد.
انتهای پیام /
گزارش کامل اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم
گزارش کامل دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم