سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل؛

آمایش سرزمین باید پایه کار توسعه پایدار شهرهای استان باشد

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: آمایش سرزمین باید پایه کار توسعه پایدار شهرهای استان باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فهیمی، معاون عمرانی استانداری اردبیل با اشاره به اهمیت و ضرورت مقابله با آلودگی هوا در استان اردبیل و جلوگیری و کنترل انتشار عوامل آلاینده جوی در سطح استان گفت: بمنظور جلوگیری و کنترل آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار ارائه برنامه کاری و عملیاتی به همین منظور از سوی هر یک از شهرداران از جمله موضوع توسعه فضای سبز و افزایش سرانه آن در سطح استان ضروری است.

وی ضمن تاکید بر احداث فضای سبز بر اساس شریان های جابجایی هوا در شهرستان های استان گفت: سرانه فضای سبز شهرهای استان پائین است و شهرداران بمنظور رسیدن به سرانه استاندارد فضای سبز برنامه و تقویم اجرائی ارائه نمایند.

وی با اشاره به اینکه تهیه شرح خدمات توسعه پایدار شهرستان ها و استان ها براساس آمایش سرزمینی صورت می گیرد افزود: مطالعات و راهکارهای علمی و درست در خصوص توسعه فضای سبز و درختکاری به منظور آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار مد نظر باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز با اشاره به ضرورت مقابله با آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار گفت: در قانون برنامه ششم توسعه نیز بر ضرورت مقابله با آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار تاکید شده و علاوه بر آن نیز با تصویب نهایی قانون هوای پاک از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تائیدیه شورای نگهبان قانون هوای پاک از طرف رئیس جمهور جهت اجرا به سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ شده است.

محمد خداپرست با اشاره به اینکه هم اکنون یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا در محل موزه تاریخ طبیعی اردبیل وجود دارد بر ضرورت خریداری و راه اندازی یک ایستگاه جدید در مرکز شهر جهت اطلاع رسانی و اعلام پیش آگاهی وضعیت کیفی هوای محیطی مرکز استان تاکید نمود و خواستار مساعدت و همکاری شهرداری اردبیل در این زمینه گردید.

وی افزود: درخصوص وضعیت آلودگی هوای استان و لزوم توجه عموم برای کاهش آلودگی  هوا ، ضروری است رسانه ها بویژه صداوسیما در این خصوص اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نمایند.

 

انتهای پیام/ح

وجود یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا در محل موزه تاریخ طبیعی اردبیل

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.