سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان گفت : نرخ بیکاری در این استان بالغ‌بر 10 درصد برآورد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، امیر خلیلی خواه مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان گفت : نرخ بیکاری در استان سمنان تا بخش قابل‌توجهی کاهش‌یافته است و این‌یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت یازدهم بود.

 

وی با بیان اینکه استان سمنان در ارزیابی‌های کشور با در استان‌های برتر دسته‌بندی می‌شود اذعان کرد: این استان در تمام شاخص‌های اقتصادی، رونق تولید، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری نسبت به سایر استان‌ها در سراسر کشور سرآمد است.

 

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های این استان در حوزه اشتغال‌زایی تصریح کرد: در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی در استان سمنان اشتغال خوبی تاکنون ایجاد شده است که این مهم ما را در ارزیابی‌های ملی نیز متمایز می‌کند.

 

وی با تأکید بر اهمیت ویژه رونق شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی در استان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود ما می‌توانیم بخشی از ظرفیت‌های جذب کارگر ساده را از سایر استان‌ها در این استان به‌کارگیری کنیم.

 

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان سمنان بالغ‌بر 10 درصد برآورد شده است افزود: این در حالی است که نرخ اشتغال در این استان به 89.9 درصد در سال 96 رسیده است.

 

وی با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در حوزه اشتغال و رونق تولید بیان کرد: کاهش نرخ بیکاری در مناطق غربی استان سمنان بیشتر است چراکه ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی در این مناطق به سبب نزدیکی با کلان‌شهر تهران رونق و توسعه بیشتری در چند سال اخیر یافته است.

 

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان با اشاره نرخ اشتغال‌های فصلی در استان سمنان بیان کرد: با توجه به اینکه برخی اشتغال‌ها در فصل‌های خاصی از سال رونق بیشتری دارد به‌تبع امن نرخ بیکاری فصلی در برخی از ماه‌ها و فصل‌های سال با کاهش یا افزایش شدید مواجه است.


انتهای پیام / ه


نرخ ایجاد اشتغال در استان سمنان به ۸۹.۹ درصد رسیده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.