سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار استاندار خراسان رضوی با آیات عظام علوی گرگانی و گرامی قمی

استاندار خراسان رضوی عصر امروز در دفاتر آیات عظام علوی گرگانی و گرامی قمی در مشهد حضور یافت و ضمن دیدار گزارشی از فعالیتهای استانداری ارائه کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ در این دیدار استاندار خراسان رضوی با أشاره به میزبانی سالیانه بیش از ٢ میلیون زائر خارجی و ٢٥ میلیونی زائران داخلی در مشهد مقدس إظهار داشت: حضور زائران بارگاه منور رضوی ظرفیت بسیار بالایی برای تقویت معنویت و دیانت برای مردم با توجه به محوریت زیارتی ایجاد کرده است.

رشیدیان همچنین با اشاره به انتخاب مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ٢٠١٧ افزود: از این جهت تعاملات و جلسات متعددی با مسلمانان سایر کشور‌های جهان اسلام برگزار شده است و توانسته ایم ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی و مذهبی مشهد را به دنیا معرفی کنیم.


استاندار اضافه کرد: امروز جامعه اسلامی نیازمند پیام‌های رضوی است و ما بَر این باوریم با تلاش دستگاه‌های اجرایی استان این محوریت تعامل را با حوزه رضوی برقرار بشود و با این مهم می‌شود قدم‌های مهم و مثبتی در این خصوص برداشت.

وی افزود: در رابطه با تعاملات عتبات عالیات تولیت آستان قدس در سال گذشته با محوریت آستان قدس تولیت‌های عتبات عالیات جلساتی گذاشته شد و بنیانی ایجاد شد تا این جلسات با همکاری‌های فرهنگی بیت عتبات تداوم پیدا کند.

 



حضرت آیت الله علوی گرگانی نیز در این دیدار إظهار داشت: خوشبختانه مشهد مقدس ظرفیت بسیار بالایی دارد تا در همه ایام میزبان مراجع تقلید جهان تشیع باشد تا أز این ظرفیت‌های بوجود آمده بیشترین بهره را ببرند.

وی افزود: همه ما باید قدر حضور در مشهد در جوار أمام مهربانی‌ها که خود یک مؤهبت الهی است را بدانیم و بیش از پیش با سیره و صفات آن امام همام آشنا بشویم و بتوانیم آن رهنمود‌ها را در جامعه اشاعه ببخشیم.


پیش از این دیدار، حضرت آیت الله علوی گرگانی در نشستی صمیمی با اصحاب رسانه در خصوص آخرین تحولات فرهنگی و مذهبی کشور و جهان تشیع نکاتی را ارایه کردند.

استاندار خراسان رضوی همچنین با آیت الله گرامی قمی از مراجع تقلید جهان تشیع دیدار و گفتگو کرده و در مورد مسائل دینی و مذهبی جهان اسلام بحث و تبادل نظر کردند.

 

 
 
 انتهای پیام // م. ا
 
 
 
 
 

استاندار خراسان رضوی با آیات عظام علوی گرگانی و گرامی قمی دیدار کرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.