سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کردستان دارای جایگاه دوازدهم در آمار طلاق

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: نرخ طلاق در کردستان سال گذشته بوده به گونه‌ای که رتبه طلاق استان از چهار کشوری به 12 رسید.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛جمال ارشدی مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان در سنندج،گفت: با اقداماتی که انجام گرفت نرخ طلاق را که در سال 94 حدود 4.2 بود در سال 95 به 4.1 رساندیم به گونه‌ای که رتبه طلاق استان را از چهار کشوری به 12 رساندیم

 وی از برقراری ارتباطات با مراکز علمی و دانشگاهی با هدف وارد کردن نگاه علمی به این حوزه خبر داد وافزود: همین امر موجب شد در رسیدن به اهداف و اجرای برنامه‌ها موفق‌تر عمل کنیم.

ارشدی بیان کرد: در نخستین گام وضعیت آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف از جمله طلاق، الگوها فرهنگی، تاثیرات اقلیم کردستان بر هویت فرهنگی شهروندان را بررسی و در کنار این مهم تلاش کردیم از پایان‌نامه‌ها در حوزه‌های مختلف حمایت کنیم.

 وی از تدوین سند کودکان کار در استان خبر داد وگفت: برخی از برنامه‌ها و کارها را در این زمینه انجام دادیم که نسبت به سایر استان‌ها تاثیرگذاری و خروجی بسیار خوبی را در این حوزه داشته‌ایم.

ارشدی با بیان اینکه کارگروه تخصصی ارتقای اجتماعی، فرهنگی و سلامت ستاد بازآفرینی شهری استان وِیژه مناطق حاشیه شهر را تشکیل داده‌ایم، افزود: در قالب این کارگروه  44 پروژه را طبق توافقی که با تهران شد تعریف کرده‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با بیان اینکه سند بومی حقوق شهروندی را تدوین کرده‌ایم بیان کرد: سند استانی حجاب و عفاف نیز تدوین شده و در زمینه سند بومی حقوق شهروندی اجرای برنامه‌هایی را در دستور کار قرار دادیم که بنا به دلایلی اجرای آنها با مشکل مواجه شده ایم.

 وی با بیان اینکه حمایت بعدی اداره کل امور اجتماعی استان از نویسندگان و فیلم‌سازان بود، گفت: در این راستا در سال 94 حدود 50 میلیون تومان به آنها کمک کرده‌ایم.

ارشدی به تاسیس بنیاد ایران‌شناسی اشاره کرد وگفت: جمع‌آوری اسناد تاریخی و اسنادی که مربوط به فرهنگ و اداب و رسوم منطقه است از اهداف اصلی تاسیس بنیاد ایران‌شناسی در کردستان بوده است.

 وی با بیان اینکه در حوزه سازمان‌های مردم نهاد نیز اتفاقات بسیار خوبی افتاده است، گفت: انجمن‌  های سازمان‌های مردم نهاد استانداری و فرمانداری از 47 مورد با رشد 283 درصدی به 180 انجمن رسیده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان  با بیان اینکه حدود 35 انجمن در حال دریافت مجوز هستند، گفت: پرسه زمان ثبت مجوز انجمن‌ها را کوتاه کرده‌ایم و در گام بعدی بحث تخصص کردن انجمن‌ها را دنبال می‌کنیم.

 انتهای پیام/ م ح

رشد 283 درصدی انجمن های سازمان های مردم نهاد استانداری و فرمانداری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.