سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباسپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ساخت زباله سوز پلاسمایی برای کمک به محیط زیست

رئیس واحد دانشگاه علوم و تحقیقات با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه در سال تحصیلی جدید از اجرای برنامه های زیست محیطی با هدف الگو سازی در جامعه خبر داد.

علی عباسپور رئیس واحد دانشگاه علوم و تحقیقات در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛در مورد برنامه های درنظر گرفته این واحد دانشگاهی برای سال تحصیلی آینده عنوان کرد: امسال برای اولین بار رشته های جدیدی برای مقطع کارشناسی درنظر گرفتیم که از جمله این رشته ها مهندسی برق، مهندسی عمران، حقوق، مدیریت و رشته های علوم پایه است همچنین برای کیفیت بخشی و توجه بیشتر به رشته های کارشناس ارشد و دکتری توجه داریم.

وی ادامه داد: ساخت و تجهیز آزمایشگاه های جدیدی را برای این واحد دانشگاهی درنظر گرفتیم که به تدریج در دست بهرهبرداری قرار می گیرد تا امکان استفاده دانشجویان وجود داشته باشد.

رئیس واحد دانشگاه علوم و تحقیقات در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجوبرای سال تحصیلی آینده گفت: سال گذشته در تمامی مقاطع و رشته 12 هزار نفر دانشجو جذب شدند و امسال امیدواریم تعداد دانشجویان از تعداد سال گذشته کمتر نباشد.

عباسپور در مورد توجه به مباحث محیط زیستی وارائه خدمات با این محوریت تصریح کرد: این واحد دانشگاهی به عنوان دانشگاه سبز انتخاب شده و از انرژی های طبیعی استفاده می شود که درنظر داریم مکانیزم های استفاده شده را به عنوان الگویی در جامعه ترویج دهیم.

وی از ایجاد شرکتی دانش بنیان برای تولید کمپوست حاصل از پسماندهای تولیدی دانشگاه خبر داد و گفت: علاوه بر این مساله اقداماتی برای ساخت زباله سوز پلاسمایی درنظر گرفته شده که سعی داریم چنین طرح هایی را برای کل جامعه الگو سازی کنیم.

رئیس واحد دانشگاه علوم و تحقیقات با اشاره به مزرعه باد برای ارتقای شرایط زیست محیطی یادآور شد: از انرژی های طبیعی برای پیشبرد کارهای روزانه استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/

زباله سوز پلاسمایی در دانشگاه علوم تحقیقات ایجاد می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.