سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست فرمانداری گیلانغرب

اقدامات خوبی برای توسعه بازارچه سومار انجام می شود

سرپرست فرمانداری گیلانغرب با اشاره به اینکه چهار قلم کالا در زمان ابتدای فعالیت بازارچه سومار به عراق صادر می شدگفت: با پیگیرهای مسئولان افزایش شمار کالاهای صادراتی رونق به این بازار بخشید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛فرهاد همتی سرپرست فرمانداری گیلانغرب  با بیان اینکه  با توجه به حدود 2 سال از زمان فعالیت این بازارچه، اقدام های خوبی برای توسعه بازارچه سومار انجام و یا در دست اقدام است گفت: راه اندازی بازارچه مرزی سومار به لحاظ موقعیت مکانی و مزایای آن، در توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی، رفع محرومیت و ایجاد اشتغال نقش بسزایی داشته است و به نوعی گیلانغرب را از بن بست توسعه خارج کرد.


وی افزود: از ابتدای بازگشایی بازارچه مرزی سومار تاکنون یک میلیون و چهار هزار تن انواع کالا به ارزش ریالی 500میلیون دلار به عراق صادر شده است که از این میزان 240 هزار تن به ارزش 200 میلیون دلار مربوط به چهار ماهه نخست امسال است.


همتی گفت: هم اکنون روزانه 150 کامیون کالا از بازارچه مرزی سومار به حوزه حکومت مرکزی عراق صادر می شود که این مصداق عینی اقتصاد مقاومتی در راستای کمک به چرخه تولید است و رسمی شدن مرز سومار یکی از خواسته های جدی مسئولان استان کرمانشاه و به ویژه مردم گیلانغرب است که این مهم اکنون در دستور کار دولت است.

 

انتهای پیام/ز

صدور 150کامیون کالا از بازارچه سومار

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.