سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه؛

توسعه روابط ایران و ترکیه به تقویت امنیت و ثبات در منطقه کمک می‌کند

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه گفت: توسعه روابط دو کشور به تحکیم و تقویت امنیت و ثبات پایدار در منطقه کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛احمد علیرضابیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در دیداربا اصحاب رسانه ای و جراید ترکیه تعاملات اقتصادی و فرهنگی بین ایران و ترکیه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: پیشینه طولانی مراودات دوستانه میان دو ملت بستر مناسبی برای توسعه روابط در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی میان دو کشور فراهم آورده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: ارتقای سطح همکاری های رسانه ای و فرهنگی میان دو کشور می تواند به ایجاد درک مشترک و متقابل از تحولات منطقه و جهان کمک کند.

وی با اشاره به پیوند عمیق و دیرینه فرهنگی، دینی و تاریخی دو ملت گفت: همکاری مشترک ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم و تاثیر گذار منطقه و جهان اسلام می تواند در حل بسیاری از مشکلات و مسایل کنونی کشورهای اسلامی موثر باشد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در پایان اظهار داشت: امیدواریم با توسعه روابط دو کشور، بتوانیم به تحکیم و تقویت امنیت و ثبات پایدار در منطقه کمک کنیم.

هیأت ترکیه‌ای: تعاملات فرهنگی تأثیر بسزایی در پیشرفت روابط ایران و ترکیه دارد
در ادامه این دیدار هیأت رسانه ای و جراید ترکیه با ابراز خرسندی از حضور در ایران، گسترش مراودات و تعاملات فرهنگی و اجتماعی میان دو کشور را رو به گسترش و مهم خوانده و تأکید داشتند: رابطه ایران و ترکیه رو به پیشرفت است و تعاملات فرهنگی بخش مهمی از تعاملات دو کشور است.

در این جلسه سیدتقی کبیری نماینده مردم خوی و زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند که با اصحاب جراید ترکیه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.