رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه با اشاره به ظرفیت بالای 2 کشور گفت: تسهیل همکاری‌های بانکی و تقویت مراودات با توجه به شرایط خاص منطقه ضروری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛احمد علیرضابیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه دردیدار با‌ رئیس و نمایندگان گروه دوستی پارلمانی ایران با ترکیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اشتراکات فراوان میان 2 ملت بر ضرورت تعامل بیشتر میان 2 پارلمان تأکید کرد و گفت: اشتراکات مذهبی و فرهنگی 2 ملت پیوندهای مستحکمی را میان 2 کشور ایجاد کرده که می‌تواند بستر مناسبی برای تقویت و تحکیم همکاری‌های فیمابین در عرصه‌های گوناگون باشد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه اقتصاد و صنعت را از عرصه‌های مهم همکاری 2 کشور خواند و افزود: ترکیه از مهمترین شرکای اقتصادی ایران در منطقه است و هنوز 2 کشور از ظرفیت‌های بالایی برای توسعه روابط دوستانه برخوردارند.

وی در همین زمینه بر تسهیل همکاری‌های بانکی و تقویت مراودات بخش‌های خصوصی تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط خاص حاکم در منطقه ضرورت رایزنی و انجام مشورت‌های منظم میان 2 کشور یاد آور شد.

تأکید بر تقویت مناسبات 2کشور در راستای ثبات و آرامش منطقه

در ادامه این دیدار نمایندگان گروه دوستی پارلمانی ترکیه با ایران نیز بر اهمیت تعامل بیشتر میان 2 کشور تأکید کرده و اظهار داشتند: با توجه به روابط تاریخی و اعتقادی دینی دیرینه 2 ملت تقویت مناسبات 2 کشور به نفع ثبات و آرامش منطقه خواهد بود.

نمایندگان این هیأت پروژه احداث سد بر روی رودخانه های دجله و فرات برای بهبود شرایط اقلیمی در منطقه دانستند همچنین نسبت به افزایش حجم مبادلات تجاری میان 2 کشور ابراز امیدواری کردند.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.