سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۱۵ هزار واحد مسکونی فرسوده روستايی در کوهدشت

نشست هم‌اندیشی هماهنگی امور عمران روستایی و بهسازی مسکن کوهدشت با حضور فرماندار این شهرستان و مدیرکل و معاونین بنیاد مسکن لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛در این نشست نورمحمد فردی بیرانوند فرماندار کوهدشت با برشمردن مسائل این شهرستان گفت: مهاجرت گسترده از شهرستان کوهدشت به سایر نقاط کشور که علت اصلی آن بیکاری است از بزرگترین دغدغه‌های شهرستان است.

وی افزود: باتوجه به اینکه شهرستان کوهدشت و به‌ویژه بخش کوهدشت شمالی از محروم‌ترین مناطق استان و کشور است درخواست توجه ویژه به این شهرستان را داریم.

مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن لرستان نیز در این نشست گفت: هرچه محرومیت بیشتر باشد مسئولیت ما هم بیشتر است و توجه ویژه جهت رفع محرومیت هم همت و همکاری ویژه می‌طلبد و باتوجه به جمعیت ۴۰ درصدی روستایی این شهرستان مهاجرت یک تهدید بزرگ محسوب می‌شود.

وی افزود: بنیاد مسکن نهادی که منتسب به امام (ره) و مقام معظم رهبری است، همواره یار و همراه دولت بوده و وظیفه خود می‌دانیم که فعالیت‌ها را به نحو احسن انجام دهیم و تهیه صد درصدی طرح‌های هادی روستا‌های این شهرستان و مقاوم سازی بیش از ۱، ۰ هزار واحد مسکونی روستایی در شهرستان کوهدشت گواه این موضوع است.

رضایی افزود: در بحث مسکن روستایی هنوز ۱، ۵ هزار واحد مسکونی نامقاوم روستایی در این شهرستان وجود دارد و باتوجه به تعداد خانوار ساکن در این واحد‌ها به حدود ۱، ۷ هزار واحد مسکونی مقاوم نیازمندیم. در این خصوص امسال سهمیه ساخت ۱۰۵۰ واحد مسکونی برای شهرستان درنظر گرفته شده و تاکنون ۴۵۰ واحد به بانک‌های عامل جهت عقد قرارداد معرفی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به خسارات سیل‌های سال ۹۴ و ۹۵ در این شهرستان گفت: در روز‌های آینده پرداخت کمک‌های بلاعوض به آسیب‌دیدگان این سیل که خسارت وارده مورد بررسی و تائید قرار گرفته پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ د

بیکاری دلیل اصلی مهارج مردم شهرستان کوهدشت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.