سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

29 درصد مخالفان برکسیت خواهان خروج اتباع کشورهای اتحادیه اروپا از انگلیس هستند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد 29 درصد از انگلیسی‌های مخالف برکسیت خواهان خروج اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا از انگلیس هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ایندیپندنت، نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد 29 درصد از انگلیسی‌های مخالف برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) در صورت خروج اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا از انگلیس، برکسیت را خواهند پذیرفت. از سوی دیگر، یک سوم (34 درصد) موافقان برکسیت نیز می‌گویند از توافق‌نامه‌ای که درخصوص اداره مسائل مهاجرتی اتحادیه اروپا به انگلیس هیچ‌گونه اختیاراتی ندهد و سطح کنونی مهاجرت حفظ کند، حمایت خواهند کرد.

نتایج بررسی‌های محققان دانشگاه آکسفورد و مدرسه اقتصاد لندن نشان می‌دهد دیدگاه‌های مخالفان و موافقان برکسیت گاهی با آنچه بحث‌ها و مناظره‌های عمومی در خصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا القا می‌کنند، متفاوت است.

در این نظرسنجی، به جای اینکه از شرکت‌کنندگان درخصوص پیامدهای خاص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا –از قبیل کنترل مهاجرت و یا قوانین طلاق– پرسیده شود، گزینه‌های بیشتر و بُعد وسیع‌تری از روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا –برکسیت سخت و برکسیت نرم– گنجانده شده بود.

براساس نتایج این نظرسنجی، 60 درصد مخالفان برکسیت خواهان باقی ماندن اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این کشور هستند.

در همه پرسی برکسیت که در 23 ژوئن 2016 در انگلیس برگزار شد، بیش از17 میلیون نفر به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی دادند. در مقابل، تنها حدود 16 میلیون نفر به ماندن این کشور در اتحادیه اروپا رأی دادند و جنبش برکسیت به موفقیت رسید.

 

انتهای پیام/


حدود یک‌سوم مخالفان برکسیت موافق خروج اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا از انگلیس هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.