سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی صدر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

چرخ اشتغال با بازارهای جدید می‌چرخد

یک کارشناس تجارت گفت: اگر بخواهیم مشکل اشتغال حل شود باید به فکر ایجاد بازارهای جدید باشیم.

موید حسینی صدر کارشناس تجارت در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: اگر بخواهیم مشکل اشتغال در کشور حل شود باید به فکر ایجاد بازارهای جدید باشیم.

وی در ادامه افزود: ما نباید تنها به بازار داخلی اکتفا کنیم و حتی در این راه توجه به بازارهای محدودی چون عراق و افغانستان هم کارساز نخواهد بود، بلکه باید به بازارهای جهانی و به ویژه اروپایی توجه ویژه داشته باشیم.

حسینی صدر تصریح کرد: افزایش اشتغال در گرو توسعه صنایع انتهایی ( صنایعی که محصول نهایی را به دست مشتریان به بازار می رساند) است.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت انتصاب مسئولان با انگیزه و پر نشاط در حوزه تجارت، اذعان داشت: در حال حاضر سیستم اطلاعات تجاری کشور ما بسیار ضعیف است و اگر تاجری به سازمان توسعه تجارت برای دریافت اطلاعات مورد نیاز مراجعه کند، مجموعه اطلاعات سطحی که از جستجو در فضای مجازی به دست آمده، نصیب او خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد:  عدم وجود اطلاعات در حوزه تجارت موجب به‌وجودآمدن مشکلات عدیده‌ای می‌شود و باید توجه داشت، زمانیکه یک تاجر به دنبال تولید و یا خرید و فروش است ، نمی تواند به دنبال کسب اطلاعات تجاری مورد نظر هم باشد.

انتهای پیام/

رفع مشکل اشتغال در گرو توسعه صنایع پایین دستی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
ان شاالله