معظمی گفت: پیش بینی می شود در قرارداد همکاری مشترک با رنو برای تولید خودرو، ٣ هزار شغل مستقیم ایجاد شود.

سرمایه گذاری سه جانبه ۶۶۰ میلیون یورویی برای تولید خودروبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور معظمی رئیس هیات عامل ایدرو در مراسم امضای قرارداد همکاری بین ایدرو و رنو در زمینه توسعه و تولید خودروهای جدید ایران اظهار داشت: میزان سرمایه گذاری در این قرارداد در فاز اول 660 میلیون یورو است و در ابتدا سهم رنو 60 درصد و ایدرو 40 درصد بود.

وی افزود: امروز با مذاکرات صورت گرفته سهم ایدرو از 40 درصد به 20 درصد کاهش داده شد و مشارکت به صورت سه جانبه با حضور هلدینگ پرتو نگین ناصح شد.

معظمی تصریح کرد: پیش بینی شده در فاز اول این مشارکت اشتغالزایی 3 هزار نفری بصورت مستقیم صورت گیرد.

وی با اشاره به برخی مفاد قرارداد بیان کرد: در این قرارداد سرمایه گذاری برای تولید حدود 300 هزار دستگاه خودرو انجام گرفته و در فاز اول که تولید آن از سال آینده آغاز خواهد شد، ١٥٠ هزار دستگاه و تا سال ٢٠٢٤ به سقف مد نظر خواهد رسید.

 معظمی با بیان اینکه رنو در این مشارکت متعهد به صادرات 30 درصد محصولات شده، اظهار داشت: در حال حاضر ١٥ قطعه ساز ایرانی با رنو همکاری می کنند که قرار است این میزان به 60 قطعه ساز برسد و یکی دیگر از مواردی که در این قرارداد مطرح شده، انتخاب مدیرعامل و رییس هیات مدیره به صورت چرخشی است که در دور اول مدیر عامل از طرف رنو، رییس هیات مدیره از طرف ایدرو و نایب رییس هیات مدیره از طرف هلدینگ پرتو نگین ناصح خواهد بود.

به گفته مدیرعامل ایدرو ، تولید گیربکس و شاسی خودرو نیز در این مشارکت سه جانبه پیش بینی شده است.

 انتهای پیام/

ایران به زنجیره رنو متصل می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار