سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون شهردار مشهد:

استرداد ۲ هزار میلیارد تومان از بدهی شهرداری مشهد به بانک‌ها

معاون شهردار مشهد از استرداد حدود ۲ هزارمیلیارد تومان از بدهی شهرداری مشهد به بانک‌ها، در دوره چهارم شورای شهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛  محمدرضا مزجی معاون شهردار مشهد گفت: در ابتدای فعالیت دوره چهارم شورا‌ها در مشهد با بدهی‌های فرسایشی که سود روزشمار، آن‌ها را بسیار سنگین کرده بود روبه‌رو بودیم.

 
وی افزود: با توجه به اینکه منبع مالی در شهرداری مشهد وجود نداشت و ما هم مصمم به پرداخت بدهی بودیم بانک‌ها با ما همکاری کردند تا به جای پول به آن‌ها زمین و پروانه بدهیم و از این طریق توانستیم حدود ۲ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری را مسترد کنیم.
 

معاون اقتصادی شهردار مشهد ادامه داد: به طور متوسط با نرخ ۲۴ درصد در سال روزانه یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان شهرداری از بابت سود این بدهی‌ها منتفع شد.
 

مزجی گفت: هزینه‌های نگهداری شهر مشهد به صورت روزانه حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که با این اقدام شهرداری مشهد در دوره چهارم شورا‌ها از پرداخت این مبلغ به عنوان سود و جریمه بدهی به بانک‌ها پیشگیری شد.
 
وی ادامه داد: این موضوع خاصیت دیگری داشت و آن اینکه امر فروش پروانه و زمین با وجود رکود انجام شد و دوم اینکه بدهی‌ها به صورت کامل پرداخت شدند و از همه این‌ها مهم‌تر یک فضای بسیار مطلوب برای سرمایه‌گذاری ایجاد شد چرا که اگر دستگاهی زمین و پروانه را از شهرداری خریداری کند چاره‌ای به جز ساخت آن ندارد و این موضوع سبب فعال شدن مشاغل و سرمایه‌ها در وضعیت رکود می‌شود چرا که در یک پروژه سرمایه‌گذاری زمین و پروانه معادل نیمی از ارزش تمام پروژه را شامل شده و به همین علت دستگاه مجبور است به اندازه ۲ برابر ارزش زمین و پروانه سرمایه‌گذاری داشته باشد.
 

معاون اقتصادی شهردار مشهد گفت:این میزان از سرمایه‌گذاری به صورت قطعی سبب رونق شده و علاه بر آن شهرداری را از مشکلاتی که در حوزه تصدی‌گری وجود دارد آسوده می‌کند.

مزجی خاطرنشان کرد: این روش سبب شد که نه تنها هیچ سرمایه‌گذاری از شهر بیرون نرفت بلکه از نقاط دیگر نیز به این شهر برای فعالیت آمدند.
 

وی تأکید کرد: در دوره سوم شورا‌ی اسلامی شهرمشهد برخی از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده با مشکلاتی رو‌به‌رو شده بودند و مشکلات آن‌ها در دوره چهارم برطرف شد.
 

معاون اقتصادی شهردار مشهد تأکید کرد: ما با تدبیر توانستیم در دوران رکود میزان حجم سرمایه‌گذاری را در شهر مشهد ثابت نگه داشته و علاوه بر این بستر‌های لازم برای سرمایه‌گذاری را نیز در این بخش ایجاد کنیم.
 

انتهای پیام// ف. م

 استرداد بدهی شهرداری مشهد به بانک‌ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.