سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بافق؛

تولید پسته ارگانیک در بافق

فرماندار بافق گفت: تولید محصولات به روش ارگانیک باعث سودآوری کشاورزی شده و افزایش تولید نیز عمودی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  فرماندار بافق در سمینار و کارگاه آموزشی تولید پسته ارگانیک که با حضور مدیر جهاد کشاورزی بافق و جمعی از کشاورزان و پسته کاران از ۸ شهرستان در سراسر استان برگزار شد گفت: با راه اندازی تولید پسته به شیوه ارگانیک اتفاق خوبی در بخش کشاورزی شهرستان رقم می‌خورد.

محمد زاده رحمانی با بیان اینکه سطح زیر کشت پسته در شهرستان بافق ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار می‌باشد اشاره کرد:تولید محصولات به روش ارگانیک باعث سودآوری کشاورزی شده و افزایش تولید نیز عمودی می‌شود.

وی افزود:از هرهکتار به طور متوسط یک هزارو ۲۰۰ کیلوگرم پسته برداشت می‌شود.

زاده رحمانی با اشاره به اینکه بافق از شهرستان‌های پسته خیز استان یزد به شمار می‌رود اشاره کرد: در حال حاضر بیش از دو هزار بهره بردار در این بخش فعالیت دارند.

فرماندار بافق عمده‌ترین باغ‌های پسته شهرستان را منطقه حسن آباد وگودگوار در حومه شهر و روستا‌های دهستان سبزدشت برشمرد و افزود: پسته زار‌های مناطق روستایی از آب قنات و باغ‌های حومه شهر بافق توسط ۱۳۰ حلقه چاه کشاورزی آبیاری می‌شوند.

وی با اشاره به افت سطح زیرزمینی خاطر نشان کرد:کشاورزی نوین باید به سمت تولید محصولات ارگانیک و افزایش عمودی تولید پیش برود.

فرماندار بافق با بیان اینکه امروز تمام محصول آنالیز می‌شود گفت:باید خود را برای استفاده از کود‌ها و محلول‌های آلی و تولید پسته ارگانیک بدون استفاده از سموم مهیا کنیم.

انتهای پیام/ص

محصولات ارگانیک باعث سودآوری کشاورزی می شوند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.