سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر موسسه سینما شهر:

آمار سالن‌های سینما تا آخر سال از ۵۰۰ رد می‌شود

مسچی گفت: ۱۳۶ سالن در دست ساخت داریم که امسال تعداد آنها به ۵۰۰ خواهد رسید.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید مسچی مدیر موسسه سینما شهر در نشست خبری با اهالی رسانه گفت: هدف اصلی سینماشهر کمک به ساخت سینما جدید است. ساخت سینمای دولتی حذف شده اما حمایت ادامه دارد و اولین اولویت ما ساخت سینماهای جدید و بازسازی سینماهای قدیمی است و در حال حاضر نیاز به ظرفیت های جدید داریم چراکه دیگر سینماهای کوچک در شهرهای بزرگ جوابگو نیست.

وی ادامه داد: تا یک ماه دیگر این سینما جزو بهترین سینماهای کشور می‌شود و مجموعه شهرآفتاب اولین سینما کشور است که تمام تجهیزات آن بروز و کامل شده است. این تجربه با وجود سینمای خوب و پرفروش میتواند خوب باشد.

مسچی عنوان کرد: بازسازی سینماهای قدیمی، تبدیل سینمای قدیمی به سینما چندسالنه از جمله کارهای ما به شمار می‌آید که تاکنون ۱۷ سالن بازسازی شده و ۱۸ سالن در دست اجرا و ۹ سالن آماده اجرا است. سینما چهار باغ اصفهان، سینمای ایران، سینما قدس، سینما مرکزی و پردیس ملت تهران از جمله سینماهایی هستند که بازسازی شدند. سینماهای اسلامشهر، تبریز، قم،بیجار و تهران در دست بازسازی هستند که تا پایان سال تمام می‌شود. همچنین بازسازی سینما ساحل و قدس اصفهان، سینما بهمن تهران بزودی شروع خواهد شد.

 وی در خصوص وضعیت ساخت سینماهای جدید اظهار داشت: ۱۸ سالن جدید اضافه شده که می‌توان به ارگ تجریش، سینما بجنورد، مگامال و سینما ۹ دی شهر هشتگرد اشاره کرد. ۱۳۶ سالن در دست ساخت داریم که امسال تعداد سالن‌ها از ۵۰۰ رد خواهد شد اما برای ساخت سینما در شهرهای کوچک باید فکری کرد.

 مسچی با اشاره به ارتقای تجهیزات سالن‌های سینمایی بیان کرد:ارتقای تجهیزات سینما یکی از کارهای ماست به همین منظور سینماها را به ترتیب تعداد مخاطبان ارتقا دهیم و سال گذشته ۴۰ تا سالن تجهیزات جدید شدند و امسال هم ۳۳ سالن را تا الان ارتقا دادیم و تا پایان سال به ۶۰ برسد. تعدادی هم به صورت مجتمع فرهنگی که امکان تبدیل به سینما را دارند.

 وی تصریح کرد: طرحی را با عنوان ساخت سینما با ظرفیت کم پیگیر هستیم به این صورت که تامین زمین از شهرداری و بخشی از درآمد از ارشاد باشد و در ۳ تیپ این سینماها را طراحی کردیم. استان فارس در این زمینه فعال شده و در مجموع ۲۹۰ سینما فعال است و نسبت به سال گذشته ۱۷ اضافه شده است. همچنین در همه سینماها فروش مکانیزه موجود است شما می‌توانید اطلاعات فروش را بصورت بروز دریافت کنید. در حال حاضر سینماهای سه بعدی ۶ سینما سه بعدی داریم که با افتتاح سالن شیراز این تعداد به ۷ می‌رسد.

 مسچی ادامه داد: اولین شهر سینمایی تهران و دوم مشهد است اما در آینده شیراز به رتبه دوم می‌رسد. هر سینمایی ساخته شود برای مردم است نه سازمان سینمایی، ما متصدی بخش تجهیزات هستیم و ۲۰ درصد هزینه مجموعه شامل می‌شود. کمک سازمان بلاعوض است و شرط همکاری فعال بودن آن است.

مدیر موسسه سینماشهر در پایان در خصوص بازسازی سینماهای قدیمی و از بین رفتن خاطره‌ها گفت: بازسازی سینمای قدیمی در محل سینماهای قدیمی است و ما مسئول خاطرات تهران نیستیم، اکثرا در مجموعه های جدیده جاهایی که سعی بر بازسازی و نگهداری بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.