سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

برگزاری نخستین جشنواره عسل در مشگین‌شهر

نخستین جشنواره عسل ۱۹ مرداد ماه در مشگین‌شهر برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهلول تکلوی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در جلسه برگزاری نخستین جشنواره عسل در مشگین‌شهر اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره عسل حمایت از تولید این محصول ارزشمند و نهادینه کردن مصرف عسل در فرهنگ غذایی است که به مدت چهار روز در قالب نمایشگاه در محل بقعه تاریخی شیخ حیدر مشگین‌شهر در 19 مرداد ماه برگزار می‌شود و به مدت 4 روز ادامه می‌یابد.

وی گفت: تمامی تشکل‌ها و اتحادیه‌ها و بخش‌های خصوصی که در زمینه صنایع تبدیلی این محصول فعال هستند حضور خواهند داشت و بازدیدکنندگان می‌توانند با تخفیف ویژه این جشنواره عسل مورد نیاز خود را تهیه و با قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان به ویژه شهرستان مشگین‌شهر در تولید این ماده غذایی ارزشمند آشنا شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی افزود: استان اردبیل قابلیت‌ها و توانمندی‌های منحصر به فردی در تولید عسل در سطح کشور دارد به طوری که سالانه بیش از 6 هزار تن عسل در استان تولید می‌شود که از این میزان یک هزار و 200 تن به مصرف داخل استان می‌رسد و بقیه به دیگر استان‌های کشور و کشورهای حاشیه‌نشین خلیج فارس صادر می‌شود.

تکلوی بیان کرد: هدف از این نمایشگاه برندسازی عسل ناب سبلان به عنوان یکی از مرغوب‌ترین تولیدات عسل در کشور است که به همین دلیل با هماهنگی‌ها و تلاش‌های گسترده در سال‌های گذشته موفق شدیم بساط تمامی عسل‌فروشان حاشیه جاده‌ها را که محصولات نامرغوب خود را تحت عناوین مختلف به مسافران می‌فروختند جمع کنیم.

وی تصریح کرد:‌ برای تحقق اهداف مورد نظر نیازمند مشارکت و همکاری مسئولان هستیم و امیدواریم بتوانیم با اقدامات انجام یافته شاهد توسعه بخش تولیدات عسل در آینده‌ای نزدیک باشیم.

 

انتهای پیام/ع

جشنواره عسل در مشگین‌شهر

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.