سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت مطرح کرد؛

تمرکز برنامه‌های پژوهشی جهاددانشگاهی بر ارتقاء سلامت جامعه

وزیر بهداشت با اشاره به توانمندی های جهاد دانشگاهی گفت: دولت می تواند طرح های زیادی را در حوزه های مختلف اعم از اجرا و انجام طرح های پژوهشی بنیادی به این نهاد واگذار کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت دوشنبه شب در مراسم سی و هفتمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی در سالن همایش های دانشگاه شهید بهشتی اظهار امیدواری کرد که در دولت دوازدهم شاهد حمایت های بیشتر از این نهاد با ارزش باشیم.


وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی کارهای خوبی را در همه حوزه ها به خصوص بخش سلامت انجام داده است و در اکثر شهر ها و روستاها که ماما نداشتیم این نهاد انقلابی با آموزش افراد در خصوص خدمات مامایی نیاز این مناطق را برطرف کرد.

وزریر بهداشت افزود: جهاد دانشگاهی از نیروهای مومن و متدین تشکیل شده و دولت می تواند اجرای برخی پروژه ها و طرح های پژوهشی و بنیادی را به جهاد واگذار کند.


وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی بیمارستان کاملا مجهز پژوهش در پژوهشگاه رویان با سرعت بیشتری ادامه یابد.

وی عنوان کرد: در حوزه سلولی مجموعه رویان به موفقیت های خوبی دست یافته و پژوهشکده ابن سینا نیز در حوزه ناباروری افتخارات زیادی را کسب کرده است.


وی گفت: براساس آخرین مطالعات انجام شده، حداکثر 20 تا 25 درصد عوامل موثر بر سلامت مردم بر عهده این دستگاه به عنوان متولی سلامت است.جهاد در حوزه سلامت در تراز انقلاب باید به تحقیقات کاربردی روی بیاوردو  امیدوارم شاهد نوآوری و خلاقیت بیشتری در جهاد باشیم.


وزیر بهداشت تاکید کرد که همه دستگاه ها باید به ما کمک کنند و در این مسیر، جهاد دانشگاهی می تواند حامی ما باشد.

 

انتهای پیام/

نقش  جهاد دانشگاهی در ارتقا سلامت جامعه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.