سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت مردم فرانسه با نسبت دادن عنوان «بانوی اول» به همسر امانوئل مکرون

مردم فرانسه با امضای طوماری با نسبت دادن مقام ویژه به همسر رئیس‌جمهور این کشور مخالفت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ بیش از ۱۹۰ هزار نفر از مردم فرانسه با امضای طوماری به طرح ابتکاری «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور این کشور برای نسبت دادن عنوان و مقام رسمی ویژه «بانوی اول» به همسرش «بریژیت مکرون» مخالفت کردند.

این طومار آنلاین به وسیله «تیری پل والت»، بنیانگذار جنبش «برابری ملی» ایجاد شده و هدف آن مبارزه با فساد و تبعیض در فرانسه است.

بنابر طرح ابتکاری رئیس جمهور فرانسه، بانوی اول این کشور باید از بودجه فرانسه بهره‎مند شود. داشتن دفتر کار، کارمند و کمک هزینه از اموال عمومی از دیگر مزایای این طرح برای بانوی اول فرانسه است. در صورت افزایش تعداد امضا‌های این طومار، احتمال اجرایی نشدن این طرح وجود دارد.

امانوئل مکرون در طول رقابت‌های انتخاباتی خود از نسبت دادن عنوان بانوی اول به همسرش خبر داد. بریژیت ماکرون در حال حاضر دو یا سه دستیار به همراه دو منشی و دو محافظ امنیتی دارد و بنابر آنچه در این طومار آمده همین کافی برای او کافیست.

این زن زمانی که مکرون تنها ۱۵ سال داشت، معلم ادبیات او در یک مدرسه خصوصی بود و پس از آنکه از شوهر سابقش جدا شد با او ازدواج کرد. بریژیت از ازدواج قبلی خود دارای ۳ فرزند و ۷ نوه است، اما پس از ازدواج با مکرون هر دوی آن‌ها تصمیم گرفتند که فرزندی به دنیا نیاورند. نکته جالب اینکه فرزند ارشد بریژیت دو سال از مکرون بزرگتر است!

امانوئل مکرون در حالی به دنبال اجرای چنین طرحی است که طبق نظرسنجی‌ها محبوبیت عمومی وی در سه ماه نخست ریاست جمهوری کاهش یافته است. کاهش بودجه، شروع اصلاحات اساسی مرتبط با قانون کار و وارد شدن به یک تنش زیانبار با ارتش این کشور از مهمترین علل کاهش محبوبیت عمومی او بوده است.

 

انتهای پیام/

 

همسر مکرون بانوی اول فرانسه نمی‌شود!

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.