نتایج یک نظرسنجی نشان داد در پی استعفای رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح فرانسه، محبوبیت امانوئل مکرون با کاهش بی‌سابقه‌ای همراه بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، نتایج نظرسنجی مؤسسه «ایفوپ» نشان داد سطح محبوبیت «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه در مدت یک ماه، با 10 درصد کاهش همراه بوده است.

نتایج این نظرسنجی -که روز گذشته (شنبه) منتشر شد- نشان داد سطح محبوبیت امانوئل مکرون در مدت سه ماه نخست ریاست جمهوری‌اش با کاهش شدیدی روبرو بوده است و او از این نظر  پس از «ژاک شیراک»، رئیس جمهور فرانسه در سال 1995 ، در بدترین جایگاه قرار دارد. در ماه مه تا ژوئیه 1995 (سه ماه نخست ریاست جمهوری ژاک شیراک)، 15 درصد از محبوبیت وی کاسته شد.

گفته می‌شود این کاهش محبوبیت مکرون بخاطر استعفای ژنرال «پیر دو ویلیه»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح فرانسه، رخ داده است. او روز چهارشنبه در پی اختلافات با رئیس جمهور این کشور در خصوص کاهش بودجه وزارت دفاع، از سمت خود استعفا کرد.

در این نظرسنجی، بیشتر شرکت‌کنندگان از سیاست قلدرمآبانه مکرون در خصوص این مسئله انتقاد کرده‌اند.

به دنبال استعفای پیر دو ویلیه، امانوئل مکرون در مصاحبه با روزنامه «ژورنال دو دیمانش» اعلام کرد اگر رئیس جمهور و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح کشور در خصوص مسئله‌ای با یکدیگر اختلاف نظر پیدا کنند، این فرمانده نیروهای مسلح است که باید با آن کنار بیاید.

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح فرانسه هفته گذشته به شدت از صرفه‌جویی‌های دولت در اختصاص بودجه به وزارت دفاع انتقاد کرده بود که این مسئله انتقاد عمومی از امانوئل مکرون را به همراه داشت.


انتهای پیام/

کاهش بی‌سابقه محبوبیت مکرون در جدیدترین نظرسنجی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار