سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ریاست جمهوری:

عاملان جنایت سرپل در هیچ نقطه افغانستان امان نمی‌یابند

ارگ ریاست جمهوری افغانستان کشتار مردم بی‌دفاع منطقه میرزا اولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در یک اعلامیه ای که از سوی ارگ ریاست جمهوری آمده است: "تروریستان جنایت‌پیشه یکبار دیگر با کشتار بی‌رحمانه افراد ملکی، زنان و اطفال در ولسوالی صیاد ولایت سرپل مردم بی گناه را به خاک و خون کشانیده و به جنایات خود افزودند، که این عمل وحشیانه آنان، نقض صریح حقوق بشری و جنایت جنگی پنداشته می شود".

در اعلامیه به مردم اطمینان داده شده که رویداد ولسوالی صیاد سرپل بررسی شده و عاملان این جنایت در هیچ نقطه افغانستان امان نمانده و به پنجه قانون سپرده خواهند شد.

اعلامیه افزود: تروریستان جنایت‌کار در نبرد رو در رو با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، شکست‎های سختی را متقبل شده‌اند و اکنون با تغییر شیوه جنگی می‌کوشند تا افراد ملکی، زنان، کودکان و اماکن مقدس را هدف قرار دهند.

رییس‌جمهور در این اعلامیه مراتب همدردی خویش را به‌خانواده‌های قربانیان این‌ حادثه ابراز کرده است.

گفتنی است که دو روز پیش طالبان با حمله بر منطقه میرزا اولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل حدود ۵۰ غیر نظامی را از خانه های شان بیرون برده و به صورت گروهی تیرباران کردند.

این رویداد واکنش متعدد و تندی را از حکومت در پی داشت و برخی منابع، نهادهای امنیتی را به کوتاهی در نجات این غیر نظامیان متهم کردند.

این در حالی است که اواخر هفته گذشته نیز دو مهاجم تروریستی داعش با حمله بر مسجد جوادیه شهر هرات حدود ۳۰ نمازگزار را شهید و ده‌ها تن دیگر را زخمی کردند.

حکومت در حالی از بررسی رویداد میرزا اولنگ ولسوالی سرپل سخن گفته است که انتقادهای زیادی از چگونگی بررسی رویدادهای این‌چنینی در کشور وجود دارد.

بسیاری از منتقدان می گویند که حکومت هیچ رویداد تروریستی بزرگی را به درستی بررسی نکرده و یا نتایج آن را به مردم اعلام نکرده است.

  انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.