سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

رسیدگی به بیش از سه هزار شکایت در بازرسی کل استان

بازرس کل استان کرمان گفت: در راستای رسیدگی به شکایات مردمی در سال گذشته به تعداد بیش از سه هزار شکایت رسیدگی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ بازرس کل استان کرمان احمد آبیار گفت: در راستای رسیدگی به شکایات مردمی و اعلامیه های واصله علیه سازمان ها و دستگاه های اداری استان در سال گذشته به تعداد بیش از سه هزار شکایت رسیدگی، پرونده تشکیل شده و اقدامات قانونی نیز انجام شده است.


 آبیار افزود: در سال گذشته در راستای انجام بازرسی های نامحسوس ، موردی و فوق العاده نیز 119 بازرسی موردی انجام ، پرونده تشکیل و 118 گزارش به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.


مدیر کل بازرسی کل استان کرمان بیان کرد: به منظور انجام بازرسی های برنامه ای در سال 1395 نیز 37 مورد بازرسی برنامه ای اجرا و گزارش آن تهیه و اقدام قانونیلازم انجام شده است.


وی نظارت بر معاملات دولتی (مناقصه ، مزایده) را از دیگر وظایف اداره کل بازرسی برشمرد و ادامه داد: طی سال گذشته در مجموع بر نحوه انجام 606 مناقصه و مزایده های دولتی نظارت شده و تعداد80 مورد که برخلاف قانون بوده، تجدید، ابطال و یا اصلاح شده است.


وی نظارت و حضور فعال در جلسات کمیسیونهای مهم و تصمیم ساز استان از جمله کمیته اعتباری بانک ها و کمیسیون ماده 5 قانون شهرسازی و نیز برگزاری کارگروه های آموزشی و توجیهی در شهرستانها و ادارات استانی و شهرستانی را از دیگر اقدامات بازرسی کل استان کرمان در سال گذشته برشمرد.


آبیار در ادامه سلامت اداری و مبارزه بافساد را یکی از موضوعات بسیار مهم در جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء سلامت اداری هزینه های فراوانی پرداخت می کند و دراین راستا سازمان های متعددی از جمله سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، کمیسیون های نظارتی مجلس، سازمان حسابرسی، واحدهای نظارتی درون دستگاهی (حراست – بازرسی) و دیوان عدالت اداری دادگستری فعالیت دارند.


این مقام قضایی بیان کرد: فلسفه تشکیل دستگاه های اداری، خدمت رسانی به مردم است و لازمه خدمت رسانی نیز سلامت اداری است ولی متأسفانه سیستم اداری ما دچار مشکلات اساسی است و از آسیبهای جدی آن می توان به عدم تکریم ارباب رجوع ، تبعیض، عدم انجام وظایف قانونی، اهمال و سهل انگاری در انجام وظیفه و فساد (اختلاس – ارتشاء – تضییع اموال دولتی – تصرف غیر قانونی) اشاره کرد.


بازرس کل استان کرمان افزود: اهمال و سهل انگاری در انجام وظیفه و تضییع اموال عمومی ، تبعیض (پارتی بازی) و فساد مالی مهمترین مشکلات موجود در فضای اداری است.


وی خاطرنشان کرد: فساد اداری سیر صعودی دارد و در این زمینه وضعیت مناسبی قرار نداریم و برای رفع فساد و تبعیض در دستگاه های اداری باید باهمدلی قوای سه گانه اقدامات جدی ، قاطع و فوری انجام شود.


وی یادآور شد: در اداره کل بازرسی استان کرمان وظایف نظارت و بازرسی توسط چهار گروه تخصصی تولیدی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و قضائی انجام می شود.


وی ادامه داد: گروه تولیدی شامل بخش هایی از جمله (کشاورزی – عمران – معدن – صنایع و....)، گروه اقتصادی شامل (بانک – بیمه – امور مالیاتی – امور آب و فاضلاب – راه آهن و ...)، گروه فرهنگی و اجتماعی شامل (امور فرهنگی – وقف – دانشگاه – ورزش و جوانان ، بهداشت و درمان) و گروه سیاسی و قضائی نیز شامل (شهرداری ها – فرمانداری ها ، دهیاری ها ، شوراهای اسلامی، زندانها ، قضایی ، پزشکی قانونی) می شود.


وی تصریح کرد: وظیفه مرکز ، رسیدگی به شکایات مردمی علیه دستگاههای اداری است هر گونه شکایتی که مردم علیه دستگاههای اداری داشته باشند توسط مرکز و کارشناسان مربوطه مورد رسیدگی قرار می گیرد.

 

انتهای پیام/س

رسیدگی به بیش از سه هزار شکایت در بازرسی کل استان کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.