سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

50 هکتار از پوشش مرتعی و جنگلی شهرستان ملکشاهی طعمه حریق شد

مدیر منابع طبیعی ملکشاهی از خسارت آتش به 50 هکتار از پوشش مرتعی و جنگلی شهرستان ملکشاهی خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،،محمدرضا قاسم نیا با اشاره به اینکه این حریق عصر دیروز شروع شده بود و بامداد امروز به صورت کامل مهار شد، اعلام کرد: پس از اطلاع از وقوع آتش سوزی در منطقه بوستانه نیروهای منابع طبیعی به منطقه اعزام و کار مهار آتش سوزی با کمک نیروهای مردمی محلی آغاز شد.


وی افزود: کوهستانی بودن منطقه و وزش باد شدید مهار آتش سوزی را بسیار سخت کرد ولی بامداد امروز این آتش سوزی به صورت کامل خاموش شد.


مدیر منابع طبیعی ملکشاهی با بیان اینکه این آتش سوزی در سطح نزدیک به 50 هکتار از مراتع و پوشش جنگلی منطقه بوده است ، تاکید کرد: خسارت جدی به تعداد زیادی از درختان و پوشش جنگلی منطقه بوستانه وارد شده است.


قاسم نیا میزان دقیق خسارت به اکوسیستم گیاهی و جانوری منطقه را در دست بررسی اعلام و یادآور شد: به زودی میزان دقیقی از خسارت اعلام خواهد شد.


وی اضافه کرد: امسال به جز چند مورد جزئی این نخستین آتش سوزی گسترده در سطح جنگل های شهرستان بوده است.


مدیر منابع طبیعی ملکشاهی گفت: سال گذشته سه مورد آتش سوزی در سطح پوشش جنگلی منطقه نشاط در نزدیکی سد ایلام داشتیم که در سریع ترین وقت مهار شد.


شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و بیش از 90 درصد جغرافیای این شهرستان عرصه های منابع طبیعی است که دارای بیشترین تراکم جنگلی و گیاهی است.

 

انتهای پیام/ع

آتش سوزی جنگل ها و مراتع در ملکشاهی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.