یک منبع آگاه در خصوص توقف این پروژه در گفتگو خبرنگار راه و شهرسازی گفت: بحث اصلی برای توقف اجرای این پروژه افزایش میزان امنیت است.
وی در ادامه افزود: به دلیل آنکه خط ۸ مترو تهران در کنار جاده واقع شده، بنابراین به دلیل افزایش امنیت مسافران در مواقع تصادف باید دیوارهای بتنی در کنارهای این خط کشیده شود.
این منبع آگاه گفت: مجری اصلی این طرح در گذشته وزارت راه و ترابری بود که بعد از ادغام ساخت این خط مترو به شهرداری واگذار گردید.
وی بیان کرد: تنها دلیل توقف این خط مترو افزایش سطح ایمنی برای مسافران جاده و مترو است که در حال حاضر در اطراف خط مترو فَنس کشیده شده که باید به دیوارهای بتنی تغییر داده شود.
براساس این گزارش، دادگستری جمهوری اسلامی ایران در نامهای مورخ ۹، ۶/۵/۱، ۱ به فرماندهی پلیس آزادراه تهران- قم و فرمانده پلیس فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره) دستور داده است تا زمانی که طرح ایمنی خط ۸ مترو تهران به تصویب شورای عالی فنی امور زیربنایی وزارت راه و شهرسازی نرسیده و بر روی خط انجام نشده باشد از هرگونه افتتاح و بهرهبرداری در این خط جلوگیری کند و در صورت تمرد از دستور قضایی مطابق قانون اقدام لازم انجام خواهد گرفت.
گفتنی است، معاون حملونقل ترافیک شهرداری تهران از افتتاح خط هشت مترو تهران در روز دوشنبه مورخ ۱، ۶ مردادماه سال جاری به رسانهها خبر داده است.
لازم به ذکر است، در جلسات مشترک مسئولان وزارت را و شهرسازی با مسئولان شرکت مترو تهران مقرر شد طرح ایمنی خط مترو تهران- فرودگاه امام (ره) با توجه به همجواری آن با آزادراه تهران- قم از سوی شرکت مترو تهران تهیه شود تا پس از بررسی شورای عالی فنی امور زیربنایی وزارت راه و شهرسازی و در صورت نبود یا رفع ابهامات مورد تصویب قرار گیرد. در حال حاضر طرح ایمنی خط مترو تهران- فرودگاه امام که از سوی شرکت مترو تهران تهیهشده، مورد تأیید شورای فوق نیست.
انتهای پیام/