سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی:

مرحله دوم طرح شناسایی اتباع افغانستانی غیر مجاز از سه شنبه آغاز می‌شود

عجمی از آغاز مرحله دوم طرح سرشماری اتباع افغانستانی غیر مجاز در این ولایت و سراسر ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد عجمی؛ مشاور والی و مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، در یک نشست خبری به تشریح روند اجرایی مرحله دوم طرح سرشماری اتباع افغانستانی غیر مجاز پرداخت و گفت: نوبت دهی شرکت در این طرح به صورت انترنیتی می باشد و به خاطر جلوگیری از مشکلات بعدی اتباع افغانستانی واجد شرایط برای دریافت نوبت هم به دفاتر کفالت مراجعه نمایند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی اظهار داشت: در مرحله اول طرح شناسایی اتباع افغانستانی غیر مجاز که از ماه حوت سال ۹۵ تا پایان ماه جوزای سال ۹۶ اجرا شد، پنجاه و سه هزار نفر ثبت نام و کد رهگیری دریافت کرده اند.

وی همچنین در خصوص افراد واجد شرایط شرکت در مرحله دوم طرح شناسایی اتباع افغانستانی غیر مجاز آنها را به سه گروه تقسیم کرد اظهار داشت:این مرحله تکمیل کننده ی دوره اول می باشد و از هفدهم ماه اسد / مرداد آغاز و تا ششم ماه سنبله/ شهریور ادامه خواهد یافت که این فرصت تمدید نخواهد شد.

محمد عجمی گفت: اتباع افغانستانی دارای مدرک غیر معتبر از آمایش مرحله اول تا نهم، دارندگان گذرنامه دارای روادید و پروانه اقامت منقضی از سال ۱/۱/۱۳۸۰ تا ۲۲/۱/۱۳۹۵ و کسانی که تحت هر عنوانی از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی برگه تردد دریافت کرده اند می توانند در این طرح شرکت کنند.

این مقام مسوول بار دیگر یادآور شد اتباع افغانستانی برای دریافت نوبت هم به دفاتر کفالت مراجعه نمایند و اظهار داشت: برای دریافت نوبت فقط حضور سرپرست به همراه اصل مدارک الزامی می باشد اما برای ثبت نام در طرح که از روز بیست و هفتم ماه جاری( اسد/ مرداد) آغاز می شود، حضور اعضای خانواده که هنگام ثبت نام نامشان درج شده است، برای عکس برداری و انگشت نگاری ضروری می باشد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی بازه زمانی اجرای این طرح را سه هفته اعلام کرد و بیان داشت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته هفته اول این طرح مختص دارندگان کارت آمایش مرحله اول تا نهم می باشد و دارندگان گذرنامه با روادید و پروانه اقامت منقضی شده در هفته دوم ثبت نام می شوند.

وی علاوه داشت: دارندگان برگه تردد هم در هفته سوم ثبت نام می شوند اما تمام این گروه ها برای دریافت نوبت در اسرع وقت باید به دفاتر کفالت مراجعه نمایند.

محمد عجمی همچنین متذکر شد یک فرصت یک هفته ای هم برای جاماندگان از مرحله اول طرح سرشماری که ماه حوت/ اسفند سال گذشته برگزار شد، در نظر گرفته شده او این افراد می توانند برای شرکت در طرح سرشماری از اول ماه سنبله/ شهریور تا ششم بدون دریافت نوبت انترنیتی به دفاتر کفالت مراجعه نمایند.

وی در عین حال تصریح کرد که دارندگان کارت آمایش غیر معتبر فقط در شهری که کارتشان صادر شده است می توانند در طرح شرکت نمایند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با بیان اینکه هزینه دریافت نوبت برای هر خانواده شش هزار تومان می باشد، خاطر نشان ساخت که بدون ارائه مدارک لازم اقدام به ثبت نام نکنند که سیستم برای هر نفر بیش از یک بار نوبت نمی دهد.

محمد عجمی با بیان اینکه با توجه به پیش بینی هاو ارزیابی های صورت گرفته واجدین شرکت در مرحله دوم طرح شناسایی اتباع افغانستانی غیر مجاز در حدود هفده تا بیست هزار نفر باشد که این افراد پس از ثبت نام کد رهگیری دریافت می کنند و هنگام درخواست پولیس در شهر مربوطه، با ارائه آن دستگیر و طرد مرز نمی شوند.

این مقام مسوول اظهار داشت: واجدالدین شرایط که تغییراتی از جمله ازدواج، تولد فرزند و هرگونه تغییر دیگری در خانواده آنها رخ داده است، با در دست داشتن مدارک مربوطه برای ثبت نام به دفاتر کفالت مراجعه نمایند.

وی با اشاره به تحصیل شصت هزار نفر از فرزندان اتباع خارجی در مدارس دولتی ولایت خراسان رضوی گفت: شمار دانش آموزان فاقد مدرکی که طبق دستور امام خامنه ای شناسایی و برگه حمایت تحصیلی دریافت کرده اند، به شانزده هزار نفر رسید که پنج هزار نفر آنها امسال شناسایی و ثبت نام شده اند.

این مقام مسوول متذکر شد که ثبت دانش آموزان مهاجرین افغانستانی در مدارس دولتی رایگان بوده و فقط هزینه ای که بر اساس تصمیم مسوولین مدارس از دانش آموزان ایرانی دریافت می شود، از مهاجرین نیز اخذ خواهد شد.

 انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.