سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکست سنگین حزب رقیب مرکل در انتخابات ایالتی

حزب سوسیال دموکرات آلمان در انتخابات ایالت نیدرزاکسن متحمل شکستی سنگین شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت محلی تحت کنترل حزب سوسیال دمکرات در ایالت نیدرزاکسن اکثریت خود در پارلمان را پس از آن از دست داد که 'الکه توستن'  یکی از نمایندگان عضو حزب سبز در پارلمان این ایالت ، از این حزب جدا شد و به حزب 'اتحاد دموکرات مسیحی' مرکل پیوست.
 
به این ترتیب دولت ائتلافی احزاب سبز و سوسیال دمکرات که تنها با یک رای بیشتر از 50 درصد اکثریت پارلمانی داشت، اکثریت خود را در پارلمان ایالتی از دست داد. در همین حال ، 'استفان وایل' نخست وزیر این ایالت خواستار انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام محلی شد.
 
حزب سوسیال دمکرات اعلام کرده که انتظار دارد نمایندگان پارلمان محلی پس از بازگشت از تعطیلات در اواسط ماه اوت درباره انتخابات زودهنگام تصمیم بگیرند.
 
هر چند دولت ائتلافی احزاب سوسیال دمکرات و سبز در این ایالت می تواند به عنوان دولت اقلیت به کار خود ادامه دهد اما حزب دمکرات مسیحی هم خواستار برگزاری انتخابات جدید شده اما گفته که انتخابات محلی باید همزمان با انتخابات سراسری برگزار شود.
 
این درحالی است که حزب سوسیال دمکرات در چند انتخابات محلی اخیر عملکرد خوبی نداشته و برگزاری انتخابات زودهنگام هم ممکن است به شکست بزرگتری برای این حزب پیش از انتخابات سراسری 24 سپتامبر (2 مهر ماه) منجر شود.
 
این حزب در سال جاری میلادی در انتخابات محلی دو ایالت 'هولزویگ هولشتاین' و 'نوردراین وستفالن' در برابر حزب دموکرات مسیحی مرکل شکست خورد. ضربه سیاسی جدید به حزب سوسیال دمکرات آلمان حدود هفت هفته پیش از انتخابات سراسری آلمان در حالی است که نظرسنجی های جدید نیز حاکی است که این حزب با فاصله بیشتری در حال عقب افتادن از حزب دمکرات مسیحی است.
 
یک نظرسنجی در روز چهارشنبه میزان رای حزب مرکل را 40 درصد و آرای حزب سوسیال دمکرات را حدود 22 درصد نشان داد.
 
انتهای پیام/
 

حزب سوسیال دموکرات آلمان در انتخابات ایالتی متحمل شکست شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.