سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی مراکز رشد و شتاب دهنده‌ها برای واحد‌های دانشگاهی علمی و کاربردی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: در کنار واحد‌های دانشگاهی مراکز رشد و شتاب دهنده‌ها با هدف تولید محصولاتو ایجاد اشتغال برای دانشجویان راه اندازی می‌شود.

محمدحسین امید رئیس دانشگاه علمی‌وکاربردی در گفت‌وگو باخبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی به عنوان یک مرکز آموزشی مهارت‌محور سعی در تربیت نیروی کارآفرین می‌کند تا دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی بتوانند برای خود کارآفرینی و ایجاد اشتغال کنند.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در دانشگاه علمی کاربردی قرار است در کنار هر واحد یک مرکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها راه‌اندازی شود تا دانشجویان بتوانند در کنار تحصیل بتوانند ایده‌های کاربردی و خلاق گونه خود را در این مراکز به محصولات تجاری تبدیل کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی باید در بین مردم و بخصوص دانش‌آموزان معرفی شود تا آینده‌سازان کشورمان با بررسی رشته‌های مختلف و با توجه به استعداد و علاقه خود بتوانند در  رشته‌ای اقدام به کشف مهارت‌های عملی و کارآفرینی کنند تا پس از اتمام تحصیلات بدون نیاز به دولت کاری ایجاد اشتغال کنند.

وی عنوان کرد: ظرفیت عملی دانشگاه علمی کاربردی بسیار بالا بوده و با شناسایی و استفاده بهینه از توانمندی‌های این مرکز آموزشی می‌توان مشکل اشتغال این جوانان را تا حد زیادی برطرف کرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی ادامه داد: سال گذشته  تعداد مراکز رشد را در دانشگاه علمی کاربردی افزایش داده به طوری که ۵۰ واحد دانشگاهی دارای مراکز رشدی فعال داشته و قرار است در آینده‌ای نزدیک در کنار واحد‌های استانی مراحل کارآفرینی و شتاب‌دهنده راه‌اندازی شود.

امید یادآورشد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نباید منتظر خالی شدن صندلی برای شغل و یا کارشان باشند بلکه باید خود از طریق آموزش‌های مهارتی شغلی ایجاد کنند.

 انتهای پیام/

آشنا نبودن مردم با رشته های دانشگاه علمی کاربردی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.