سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تشییع پیکر حجت الاسلام غروی عالم و خطیب تبریزی

پیکر مرحوم حجت الاسلام و المسلمین احمد غروی از علمای بنام تبریزی امروز پس از تشییع در قطعه صدیقین وادی رحمت تبریز آرام گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مراسم شام غریبان این عالم و خطیب تبریزی هم امروز ازساعت 18 تا 20:30 در مسجد حاج غفار منعقد خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین احمد غروی تبریزی مشهور به توتونچی در سال 1319 ه .ش در خانواده‌ ای اهل علم و فضل در تبریز دیده به جهان گشود.
وی تحصیلاتش را از مکتب‌ خانه‌ ای در زادگاهش آغاز کرد و به فرا گرفتن قرآن پرداخت.
این عالم برجسته به سفارش پدر به تحصیل علوم دینی پرداخت و در سال 1336 وارد حوزه علمیه تبریز شد و بخش دیگر مقدمات و سطح را فراگرفت.
پس از آن برای تکمیل تحصیلات راهی حوزه علمیه قم شد و از محضر استادانی چون حسین‌ علی منتظری، شیخ مرتضی حائری یزدی، میرزا هاشم آملی و سید محمد محقق داماد دروس خارج فقه و اصول را آموخت.
استاد غروی ضمن فراگیری فقه و اصول به تحصیل فلسفه و کلام از محضر حضرات آیات: عبدالله جوادی آملی، محمدی لنگرودی و حسن‌ زاده آملی پرداخت.
وی ضمن تحصیل علوم دینی به تدریس همت گماشت و از این رهگذر فضلا و طلاب بسیاری را تربیت کرد.
این عالم بزرگوار در کنار تدریس در حوزه بر تدریس در دانشگاه همت گماشت و از سال 1360 هـ .ش به تدریس در دانشگاه تبریز مشغول شد.
تدریس در حوزه و دانشگاه، ترجمه برخی مقالات به زبان انگلیسی در روزنامه استوار قم و ندای حق تهران، بنای مسجد در دانشگاه، شرکت در کنفرانس‌ ها و سمینارهای علمی، اقامه جماعت، مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی طاغوت، ‌سفرهای علمی به خارج از کشور از جمله مصر، ترکیه، سوئیس، آلمان، فرانسه و مسئول نهاد نمایندگی نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان، از جمله فعالیت های این روحانی برجسته تبریزی بود.
حجت الاسلام و المسلمین احمد غروی روز گذشته در سن 77 سالگی به دیار باقی شتافت.

انتهای پیام/خ

  تشییع  پیکر حجت الاسلام احمد غروی درتبریز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.