پیکر وحید نصیریان، هنرمند تبریزی انیمیشن روز دوشنبه با حضور هنرمندان و مدیران سینمایی از محوطه مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز (سینما ناجی) تشییع شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ پیکر این هنرمند پس از ادای احترام هنرمندان برای تدفین به گلزار شهدای وادی رحمت قطعه هنرمندان منتقل شد.

مراسم شام غریبان مرحوم نصیریان روز دوشنبه ساعت 18 تا 20 در مسجد امام رضا (ع) فلکه گلشهر ائل‌گلی برگزار می شود.

مجلس ترحیم این نقاش و کارگردان نام آشنای انیمیشن کشور روز سه‌ شنبه 10 مرداد ساعت 16 تا 18 در مسجد امام رضا (ع) برپا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز با صدور پیامی درگذشت وحید نصیریان را تسلیت گفت.

در پیام محمد محمدپور آمده است: درگذشت این هنرمند فرهیخته که از هنرمندان شایسته ی عرصه ی انیمیشن بود، موجب تالم و تاثر شد.

فقدان این هنرمند خوشفکر و متواضع که در عرصه ی هنر انیمیشن، منشا خدمات ارزشمند و تولید آثار قابل تحسینی بود، ضایعه ای برای اهالی فرهنگ و هنر محسوب می شود.

اینجانب درگذشت این هنرمند را به خانواده و همکاران وی تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

وحید نصیریان شامگاه پنجشنبه، پنجم مرداد در سن 46 سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت.

این هنرمند متولد 1350 در اهر و دانش آموخته هنرهای زیبای تبریز در سال 1368 و از فعالان عرصه‌ های نقاشی، فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی انیمیشن بود.

وی علاوه بر برگزاری نمایشگاه‌های متعدد انفرادی، گروهی نقاشی و طراحی در داخل و خارج از کشور، تصویرسازی 12 عنوان کتاب برای نوجوانان از سال 1377 تا 1382 را به انجام رسانده بود.

وی به عنوان نویسنده و کارگردان انیمیشن‌های کوتاه و سریال‌های انیمیشنی، ساخت تعدادی فیلم های کوتاه  سه قطره خون،بت ابدی، ضد نور، حفره و «جای دیگر»و نویسندگی و کارگردانی انیمیشن بلند سینمایی «قلب سیمرغ » را برعهده داشت.

نصیریان، کسب جوایز متعدد ملی و بین المللی و داوری بیش از 50 جشنواره ملی و بین المللی فیلم و انیمیشن را در کارنامه هنری‌اش به ثبت رسانده بود.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری مراسم شام غریبان مرحوم نصیریان درتبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار