سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

افتتاح سیلوی 12هزار تنی ملکان

سیلوی 12هزار تنی ملکان که عملیات اجرایی آن از سال 1385شروع و در سال 1389به اتمام رسیده بود، بعد از 6 سال بلاتکلیفی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  با توجه به سیاست های دولت مبنی بر واگذاری چنین واحدهایی به بخش خصوصی بعد از چندین نوبت آگهی فروش، سرانجام با ورود بخش خصوصی این سیلو به طور رسمی افتتاح شد.

این سیلو در زمینی به مساحت 3 هکتار با زیربنای 1000متر مربع در سه مخزن، هرکدام با ظرفیت 4 هزار تن با 360 میلیارد ریال اعتبار توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

در مراسم افتتاح این سیلو نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی تنها راه برون رفت از معضل بیکاری و اشتغال را استفاده از توانایی و قدرت بخش خصوصی دانست و گفت: از مجموع اعتبارت کشور بیش از 90درصد در کارهای جاری هزینه می شود و تنها 10درصد به اعتبارات عمرانی اختصاص می یابد.

سلمان خدادادی گفت: از این 10درصد اعتبار نیز در نهایت 70درصد تخصیص می یابد که با این وضعیت در کشور 80 میلیونی غلبه بر مشکل بیکاری مشکل و دور از انتظار است.

وی افزود: مجلس با تمام توان آماده همکاری با بخش خصوصی در زمینه احداث و ایجاد واحدهای تولیدی و اشتغال زا است.

نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل عمده طولانی شدن بهره برداری از این سیلو را دولتی بودن آن دانست و گفت: این تنها سیلویی است که در سال 1385همزمان با ساخت 50 سیلو در کشور توسط دولت در این شهرستان احداث شد.

مدیرکل تعاون روستایی استان نیز از خرید 32 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان خبر داد و گفت: این میزان گندم توسط 18مرکز اصلی و 110 مرکز فرعی در سطح استان به قیمت 13هزار ریال خریداری شد.

غفاری افزود: این مقدار گندم خریداری شده توسط سازمان تعاون روستایی نسبت به مشابه سال گذشته 13هزار تن کاهش یافته است.

وی علت این کاهش خرید را خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی دانست و گفت: پیش بینی می شود تا پایان مهر امسال این میزان خرید به 90هزار تن برسد که در سال گذشته 154هزار تن توسط تعاون روستایی در استان خریداری شده بود.

مدیرعامل سیلوی ملکان نیز با اشاره به خرید این سیلو به قیمت 36میلیارد ریال گفت: بدون اینکه ریالی از تسهیلات بانکی استفاده کنیم با آورده شخصی این سیلو را خریداری و راه اندازی کردیم.

اکبرزاده افزود: متاسفانه شاهد کارشکنی و سنگ اندازی بعضی ادارات در راستای تحقق و به ثمر نشستن این سیلو هستیم.

وی یکی از اهداف عمده خرید این سیلو را راه اندازی و ساخت واحدهای تبدیلی از قبیل کارخانه آرد سازی و نان حجمی در جوار آن اعلام کرد و گفت: برای باقی ماندن در این عرصه نیازمند همراهی و همکاری ادارات و دستگاه های شهرستان هستیم تا بتوانیم در تحقق شعار تولید و اشتغال سهیم باشیم.

 

انتهای پیام/ش

اختصاص 360 میلیارد ریال اعتبار برای بهره برداری سیلوی 12 هزارتنی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.