مشاور وزیر و مجری طرح گندم کشور گفت : از آغاز فصل برداشت گندم در کشور تاکنون 6 میلیون و 900 هزار تن گندم مازاد از گندمکاران کشورخریداری شده است.

خرید 6 میلیون و 900 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اسماعیل اسفندیاری پور، در بازدید از مزارع گندم شهرستانهای ، هشترود ، خرید 6 میلیون 900 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کشورچاریماق و مراغه گفت : با ادامه خرید گندم در استانها نیمه شمالی کشور پیش بینی می شود امسال هشت و نیم میلیون تن گندم مازاد از گندم کاران خریداری شود .
وی با اشاره به کاهش تولید گندم در کشور افزود : با ذخیره ای که در سیلو های کشور موجود است ، نیازی به واردات نداریم و بخشی از تولید را هم صادر خواهیم کرد .
مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی در ادامه افزود : پیش بینی می شود امسال از مزارع گندم کشور بیش از 12 میلیون و 600 هزار تن گندم برداشت شود .
معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان هم در این بازدید از کاهش نزدیک به 40 درصدی تولید گندم در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود : به خاطر سرمای پاییز و زمستان و کاهش بارندگی ها در بهار تولید این محصول به 530 هزار تن کاهش یافته است .
ایرانی فام افزود : از زمان برداشت گندم در استان که از نیمه دوم تیرآغاز شده 60 هزار تن گندم مازاد خریداری شده و پیش بینی می شود این مقدار به 450 هزار تن افزایش یابد .
به گفته وی امسال 440 هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم رفته است .
شهرستانهای هشترود ، چاریماق و مراغه از قطب های تولید گندم در آذربایجان شرقی است .

انتهای پیام/خ

خریدار یبش از6  میلیون و 900 هزار تن گندم مازاد از گندمکاران کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.