سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

مسجد فرط میزبان خادمین امام رضا (ع)

کمیته گردشگری مذهبی ـ معنوی استان یزد طی مراسمی در مسجد تاریخی فرط قدمگاه امام رضا (ع) از خادمین حرم رضوی استقبال کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدرضا نصیری سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: دهه کرامت فرصت نابی برای ترویج سیره و فرهنگ اهل بیت (ع) و تکریم مقام ولایت فراهم شده می شود از این رو با توجه به پتانسیل های خوب دارالعباده یزد در زمینه مذهبی از جمله قدمگاه آقا علی ابن موسی الرضا (ع) و همچنین در راستای ترویج گردشگری مذهبی ـ معنوی استان برنامه های خاصی ویژه این دهه توسط این اداره کل و کمیته گردشگری مذهبی ـ معنوی استان برنامه ریزی و اجرا می شود.

 نصیری دهه کرامت را یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر دانست و خاطرنشان کرد: دهه کرامت از جمله مناسبت های مهم است که باید دست اندرکاران فرهنگی برای تبیین و ترویج منش و شخصیت امامان معصوم (ع) از امکانات فرهنگی و مذهبی استفاده کنند.

وی گفت: مسجد تاریخی فرط از جمله بناهای شاخص مذهبی یزد به شمار می آید که دیرینه تاریخی قابل توجهی دارد و دارای سبک معماری ویژه قرن‌های صدر اسلام بوده و الگوهای معین صحن و ایوان را در خود نشان می‌دهد.

سرپرست معاونت گردشگری ادامه داد: معماری این مسجد کاملاً همگون با شرایط اقلیمی منطقه وقوع آن است و مصالح مصرفی در بخش قدیمی این مسجد خشت و گل بوده و تزئینات ساده‌ای دارد. در بخش‌های بازسازی شده می‌توان تماماً آجر، ملات ریگ و آهک و تزئینات گچ همراه با قاب بندی‌های متناسب را مشاهده کرد.

نصیری یاد آور شد: این بنای تاریخی ـ مذهبی که برای مردم استان دارای ارزش و اهمیت فراوانی است توسط این اداره کل حفظ و نگهداری می شود و امیدواریم باتوجه به ثبت بافت تاریخی شهر یزد، برنامه ریزی و اجرای این گونه مراسمات آیینی، ورود گردشگران و مسافران زیادی را به شهر ما به خصوص به این منطقه از بافت تاریخی به همراه داشته باشد و شهر تاریخی ما بیش از پیش به ایرانیان و جهانیان شناسانده شود.

گفتنی است: در این مراسم توضیحاتی نیز در خصوص ثبت بافت تاریخی یزد توسط یکی از کارشناسان پایگاه شهر تاریخی یزد به مردم ارائه شد.

 بنای مسجد فرط در سال 1375 با شماره ثبتی 1825 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است،

انتهای پیام/ ی

برنامه ریزی در راستای ترویج گردشگری مذهبی ـ معنوی استان  یزد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.