سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد، پنجمین استان دیابتی کشور

شیوع دیابت در استان یزد از میانگین کشوری هم بالاتر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: یزد پنجمین استان دیابتی کشور است و باید همه ارگان‌ها درگیر این مسئله شوند و برای پیشگیری از آن مساعدت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمدرضا میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: یزد پنجمین استان دیابتی کشور است و اگر می خواهیم جلوی پیشرفت این بیماری را بگیریم باید همه ارگان‌ها درگیر این مسئله شوند و برای پیشگیری از آن مساعدت کنند.

میرجلیلی افزود: استان یزد بیش از استان های دیگر درگیر بیماری دیابت است به طوری که شیوع دیابت در استان از میانگین کشوری هم بالاتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: دانشگاه علوم پزشکی، بخشنامه‌ها و... خیلی نمی‌تواند در زمینه پیشگیری از دیابت موثر باشد و این مردم هستند که باید یاد بگیرند در زمینه پیشگیری از دیابت نقش آفرین باشند.

وی گفت: توصیه‌ای که سازمان بهداشت جهانی دارد این است که یا برای کنترل دیابت هزینه نکنید یا اگر قرار است هزینه‌ای شود، آن را به دل شهر و دل محله ببرید و از این جهت هیچ راهی برای کنترل بیماری‌هایی مانند دیابت وجود ندارد به جز آنکه مردم خودشان وارد میدان شوند و کار را در دست بگیرند.

میرجلیلی تصریح کرد: یکی از راه‌های دیگر برای کنترل دیابت این است که برخی از مسائل را به قانون قاطع تبدیل کرد یعنی قوانینی وضع کرد که مانع این بیماری‌ها شود و اگر بخواهیم شهرمان شهر جهانی باشد، باید قوانین هم قوانین سفت و سخت باشد.

وی اعلام کرد: شهرداری ها یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که می‌توانند دیابت را کنترل کنند چرا که می‌توانند مردم را بیشتر به تحرک وادارند، رژیم غذایی به آن ها بدهند و قوانینی را برای رانندگی کمتر، وضع کنند.

انتهای پیام/ی

کم تحرکی عامل دیابت دریزد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.