سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

اجرای طرح مطالعاتی بررسی تنوع ذخیره گاه طبیعی ژرم پلاسم فندق شمالغرب

طرح مطالعاتی بررسی تنوع ذخیره گاه طبیعی ژرم پلاسم فندق شمالغرب جنگل ارسباران اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: وجود دو زیستگاه طبیعی فندق در استان اردبیل به نام های جنگل فندقلو  و حتم مشه سی  و تاثیرات آن در اقتصاد کشور، موجب اهمیت بحث کشت و کار فندق شده است.

وی اهداف این طرح پژوهشی را بررسی تنوع ژنوتیپ های بومی منطقه حتم مشه سی (ارسباران) از دیدگاه مورفولوژیک، ژنتیکی و ترکیبات فیتوشیمیایی فندق بیان کرد و افزود: محدودیت اطلاعات جامع در زمینه ژنتیک فندق های بومی این مناطق موجب شد محققان جهاد دانشگاهی استان با ارائه طرح های مطالعاتی متعدد به بررسی صفات مطلوب کمی و کیفی و ویژگی مقاومت به سرما بپردازند.

وی گفت: در گذشته نیز مطالعاتی در زمینه بررسی ژنوتیپ های منطقه فندقلو به کارفرمایی معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی کشور انجام شده که اطلاعات و داده های آن موجود است.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، مدت زمان اجرای طرح مطالعاتی «بررسی تنوع ذخیره گاه طبیعی ژرم پلاسم فندق شمالغرب (جنگل ارسباران)» را 16 ماه بیان کرد و گفت: این طرح به همت معاونت های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان و جهاد دانشگاهی اردبیل اجرا خواهد شد.

 

انتهای پیام/ع

بررسی تنوع ذخیره گاه طبیعی ژرم پلاسم فندق شمالغرب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.