سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گاردین: چنددستگی در کاخ‌سفید، نتیجه بی‌کفایتی و ژست‌های نابخردانه سیاسی ترامپ است

روزنامه انگلیسی گاردین نوشت بی‌کفایتی و چنددستگی مقامات کاخ‌سفید باعث نگرانی متحدان آمریکا شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار مطلبی در «آبزرور»، یکی از نشریه‌های این روزنامه، نوشت: از هم پاشیدگی واشنگتن کاملا احساس می‌شود و این موضوع نگرانی‌های جدی جامعه بین‌المللی را به دنبال داشته است. تازه‌ترین ژست سیاسی نابخردانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و برکناری رایس پریبس، رئیس کارکنان کاخ سفید، باعث معطوف شدن توجهات به بحران غیرعادی حاکم بر کاخ سفید شده است. حتی باتجربه‌ترین و میانه‌روترین کارشناسان مسائل واشنگتن از بال غربی کاخ سفید به عنوان یک لانه افعی مانند رقابت‌های همراه با خشم، خصومت‌های تلخ، بی‌کفایتی آشکار و خلا مدیریتی یاد می‌کنند. بال غربی کاخ سفید، یا ساختمان دفتر اجرایی، دفاتر رئیس‌جمهور آمریکا را در خود جای داده است.

در این گزارش ترامپ به شخصیت‌های شرور دلقک‌مانند نمایشنامه‌های شکسپیر که با رفتارهای اغراق‌آمیز خودش سعی در جلب توجه عمومی دارند، تشبیه شده است. نگارنده گزارش همچنین، ترامپ را فردی بزدل و زورگو می‌خواند که به نقطه ضعف‌های خودش واقف نیست و می‌افزاید طنزنویسان آمریکایی نمایش‌های ترامپ را کمدی‌های پایان‌ناپذیری می‌دانند که گاهی باعث خنده تماشاچی ها می شوند و گاهی نیز اشک آن‌ها را در می‌آورند.

این گزارش می‌افزاید: دنیا اکنون شاهد یک تراژدی درام است که قربانیان اصلی آن مردم آمریکا، نظام حکومتی متعادل و همچنین آبروی جهانی این کشور است.

در ادامه گزارش با اشاره به سخنرانی‌های ترامپ که بیشتر آن‌ها به تعریف و تمجید از خودش و حمله به «رسانه‌های جعلی» اختصاص دارد، می‌افزاید رئیس جمهور خودشیفته آمریکا در مدت حضورش در کاخ سفید عملا کاری انجام نداده است. ترامپ پس از 6 ماه از آغاز ریاست جمهوری‌اش و در حالی که کنگره این کشور تحت سیطره جمهوری‌خواهان است، نمی‌تواند حتی به یک موفقیت در تصویب لایحه‌های موردنظرش اشاره کند.

 

انتهای پیام/

 

سیاست‌های جنجالی ترامپ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.