سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیض مطرح کرد؛

حافظان قرآن در ترویج فرهنگ بکوشند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با انتقاد از روند آموزش قرآنی گفت: نقد‌ها و بررسی عملکرد در حوزه قرآنی برای کمک به بهبود عملکرد در این حیطه است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همایش یکروزه بررسی مسائل فراروی اجرای منشور توسعه قرآنی با حضور اعضای کمیسیون‌های شورا مدیران و کارشناسان حوزه قرآنی صبح امروز در اردوگاه باهنر تهران برگزار شد، در پنل تخصصی بررسی مسائل اساسی منشور توسعه فرهنگ قرآنی در حوزه آموزش عمومی قرآن که با حضور مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این مراسم فیض با اشاره به اینکه باید نگاه کاملی به مسئله قرآنی داشته باشیم، اظهار کرد: آنچه مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم صرفا برای بهبود عملکرد در حوزه قرآنی بوده و قصد تخریب شخص یا نهادی را نداریم.

وی ادامه داد: همواره در مجموعه معاونت پرورشی و آموزش و پرورش به دنبال عملکرد بهتر در حوزه مسائل قرآنی بوده و برگزاری چنین کمیسیون‌هایی می‌تواند نگاه جامع به مسائل قرآنی را ایجاد کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: اینکه ارزیابی از سال ۸۸ تا ۹۴ برای پایش مسائل قرآنی انجام شده موضوعات ارزیابی در ۲۰ محور مورد توجه قرار گرفته که در کمیسیون‌های مختلف حوزه قرآنی ارائه می‌شود.

 وی به مسائل اساسی در این تحلیل اشاره کرد و گفت: ایفانشدن نقش مطلوب در تعیین دستور جلسات شورای مرتبط با مسائل قرآنی، ناکامی در ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها، عدم ارزیابی و نظارت بر فعالیت دستگاه‌ها و گزارش دهی به شورا از جمله این موارد است، البته پیشنهاد‌هایی در این حوزه وجود دارد که می‌توان به تاکید منشور قرآنی بر عزم و اراده هماهنگ مدیران ارشد نظام، راهکار‌های جلب اهتمام رئیس و دبیر کمیسیون به امور قرآنی اشاره کرد.

فیض تصریح کرد: سند راهبردی نیز تنظیم شده که نیاز به کار محتوایی دارد و در حال بررسی این مسائل هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: تربیت قرآنی باید به گونه‌ای باشد که حافظان قرآن به معنی واقع در جامعه وجود داشته باشد.

وی با انتقاد از اینکه هدف غایی قرآن انگیزه دهنده ارائه نشده، گفت: در واقع تدبر در قرآن را مسدود کرده و آن را به قشری خاص فقط منسوب کردیم بنابراین انگیزه انس با قرآن ایجاد نمی‌شود.

فیض یادآور شد: یکی دیگر از مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که شورای قرآنی با همکاری معاونت پرورشی شکل گرفته، اما نباید در هیچ کدام از معاونت‌ها مستقر باشد.

انتهای پیام/ 

انگیزه انس با قرآن در جامعه ضعیف است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.