دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی، تحقق منویات مقام معظم رهبری را در اشاعه کتاب‌خوانی نوید می‌دهد و فرهنگ کتابخوانی را در بین دانش آموزان که آینده سازان این کشور اسلامی هستند، ترویج می کند.

جشنواره کتابخوانی رضوی، تحقق منویات مقام معظم رهبری در اشاعه کتاب‌خوانی استبه گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان  در آستانه میلاد باسعادت حضرت امام رضا (ع) ، توسعه فرهنگی و اجتماعی جوامع را نتیجه رشد فکری و فرهنگی مردم دانست و گفت: برای رسیدن به نقطه آرمانی در حوزه فرهنگ، ابتدا باید نیازسنجی دقیقی در این حوزه صورت گیرد و سپس در چارچوب ارزش های اصلی جامعه، این نیازها را محقق کرد.

علامتی با تأکید بر نقش مردم و مشارکت آنها در توسعه فرهنگی جامعه، اظهار کرد: یکی از مهم ترین ابزارهای سوق دادن جامعه به سمت تعالی فرهنگی، ترغیب شهروندان به سمت مطالعه، کتابخوانی و کسب معارف است تا با تکیه بر اندوخته های علمی، ادبی، هنری، اجتماعی و غیره در توسعه فرهنگی اجتماع خود نقش ایفا کنند.

وی، رشد فرهنگی هر جامعه ای را در چارچوب ارزش های آن جامعه توصیف کرد و افزود: در جوامع اسلامی و بالاخص ایران که سکانداری آن بر عهده ولی فقیه زمان است، رشد فرهنگی باید در کسب معارف اسلامی و قرآنی، نهادینه کردن فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و ترویج سبک زندگی اسلامی تعریف شود؛ چرا که مبحث کتابخوانی نیز در چارچوب تأکید دین مبین اسلام بر کسب دانش و معرفت، قابل تحقق است.

این مسئول، فرهنگ برآمده از اسلام انقلابی را فرهنگ عزت و استقلال برشمرد و تصریح کرد: کتابخوانی، یکی از مهم ترین شیوه های کسب معارف جهت در پیش گرفتن سبک زندگی اسلامی است و لذا جشنواره کتابخوانی رضوی را باید مهم ترین اتفاق فرهنگی چند سال اخیر کشور در این زمینه دانست.

علامتی، با اشاره به سوره مبارکه علق، ادامه داد: این مهم که خداوند متعال در سوره مبارکه علق، بشر را به خواندن و کسب معرفت الهی دعوت می کند، خود یک اصل مسلّم در اثبات اهمیت کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام است به طوریکه معجزه این دین نیز کتاب آسمانی قرآن کریم است .

علامتی در خصوص نقش اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در برنامه های فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی نیز اظهار کرد: اتحادیه ارتباط خوبی با نهاد کتابخانه های عمومی کشور داشته و همواره سعی کرده است با همراهی این نهاد، فرهنگ کتابخوانی را در بین دانش آموزان که آینده سازان این کشور اسلامی هستند، ترویج کند؛ لذا سعی کرده ایم در برنامه های فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، همکاری سازنده ای داشته باشیم.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با تأکید دوباره بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان، تصریح کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی، رویدادی است که می تواند زمینه ساز آشنایی کودکان، نوجوانان و جوانان با لذت کتابخوانی شده و این اقشار آینده ساز را با فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) بیش از پیش آشنا کند.

انتهای پیام/

 نقش مردم و مشارکت آنها در توسعه فرهنگی جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار