سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشارکت مردم در اجرای طرح کشاورزی پایدار در حوضه دریاچه ارومیه ضروری است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت همکاری و مشارکت مردم به ویژه کشاورزان در اجرای طرح کشاورزی پایدار در حوضه دریاچه ارومیه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛سید هادی بهادری در بازدید از پروژه های آبیاری تحت فشار تجمیعی بخش کشاورزی شهرستان ارومیه که با همراهی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و مسئولان سازمان آب منطقه ای استان صورت گرفت، اظهار کرد: اقدامات خوبی در راستای آگاه سازی مردم، اجرای طرح اصلاح الگوی کشت و همچنین اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شده است.


وی با اشاره به بروز بحران دریاچه ارومیه و ضرورت احیای این دریاچه گفت: جهت صرفه جویی آب در 400 هزار هکتار از کل اراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه در سه استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان، 2 میلیارد دلار اعتبار نیاز است که پیگیری تخصیص این اعتبار از صندوق توسعه ملی یا سایر منابع مالی به ویژه از طریق فاینانس در دستور کار قرار دارد.


نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تصویب این اعتبارات گام مهمی در صرفه جویی آب در بخش کشاورزی و آزادسازی آب به سمت دریاچه برداشته و شاهد افزایش راندمان و پایداری تولید انواع محصولات کشاورزی خواهیم بود.

انتهای پیام/م

مشارکت مردم مهم ترین اقدام در احیای دریاچه ارومیه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.