سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

شالیزار‌های جویبار در یک قدمی خشکی

۴۸۵ هکتار از شالیزار‌های جویبار در استرس خشکی قرار دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سلیمان حاتم‌نژاد مدیر جهاد کشاورزی جویبار با اشاره به اینکه به دلیل بحران بی‌آبی و کم‌آبی ۴۸ هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان ر‌ها شده است، گفت:۴۸۵ هکتار از شالیزار‌های جویبار در استرس خشکی قرار دارد.


وی با اشاره به اینکه به دلیل بحران بی‌آبی و کم‌آبی ۴۸ هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان ر‌ها شده است، افزود: با وجود به توصیه‌هایی که کارشناسان مبنی بر عدم کشت مجدد برنج به دلیل بحران بی‌آبی و کم‌آبی داشتند، اما تهیه خزانه همچنان ادامه دارد.


مدیر جهاد کشاورزی جویبار به کشت مجدد برنج در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت مطلوب برنج در شهرستان جویبار، برداشت این محصول از اواخر تیرماه در این شهرستان آغاز شده است.


حاتم‌نژاد افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال با متوسط عملکرد ۴ هزار و ۹۵۰ کیلوگرم ارقام محلی و ۸ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم ارقام پر محصول در هر هکتار، ۵۷ هزار تن شلتوک در کشت نخست در این شهرستان تولید شود.


شهرستا ن. جویبار دارای ۹ هزار و ۳۳۳ هکتار اراضی شالیزاری است که ۷ هزار و ۲۰۹ هکتار به ارقام محلی و ۲ هزار و ۵۴۳ هکتار دیگر به ارقام پر محصول اختصاص دارد.


انتهای پیام/آ


خشکسالی در کمین شالیزار‌های جویبار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.